17 אנשי צוות בקמפיין של הנשיא ג'ו ביידן לקראת הבחירות לנשיאות חתמו על מכתב שקורא לו לפעול כעת להפסקת אש קבועה במלחמה בין ישראל לבין חמאס כשהם מאשימים את צה"ל ב"הפצצות חסרות הבחנה" ובביצוע "רצח עם" שלטענתם עלולים לפגוע בסיכויי הניצחון של ביידן.

"שיחות נוקבות": זה הגורם למתיחות בין ביידן לנתניהו | דיווח
ביקור החירום של בלינקן: הסוגיה שמטרידה את ביידן לקראת הבחירות

"הצטרפנו לקמפיין בגלל הערכים שאתה – ואנחנו – שותפים להם, הם אלה שראוי להילחם למענם. צדק, אמפטיה והאמונה שלנו בכבוד של חיי אדם מהווים עמוד השדרה, לא רק של המפלגה הדמוקרטית, אלא של המדינה", כתבו אנשי הצוות, שלא חתמו בשמותיהם ומצטרפים לעוד מאות מבוגרי קמפיין 2020 שהביעו עמדה דומה. "עם זאת, התגובה של הממשל שלך להפצצות חסרות ההבחנה של ישראל בעזה הייתה מנוגדת לערכים האלה – ואנחנו מאמינים שזה יעלה לך בבחירות 2024".

על כן, הם הפצירו בנשיא לקרוא בפומבי להפסקת אש מיידית "ולהשתמש במנוף כלכלי ודיפלומטי כדי להביא לכך". כמו כן, הם ביקשו שהוא יקרא להפגת המתיחות האזורית, כולל דרישה שחמאס ישחרר את כל החטופים וישראל תשחרר יותר מאלפיים פלסטינים "שמוחזקים במעצר מנהלי ללא אישומים".

המכתב כולל גם דרישות שביידן "יפסיק הסיוע הצבאי ללא תנאים לישראל" ויחקור אם ישראל הפרה את החוק שאוסר להשתמש בציוד צבאי אמריקאי כדי "לבצע הפרות חמורות של זכויות אדם". בנוסף, הם קראו לנשיא "לנקוט בצעדים מוחשיים כדי לסיים את תנאי האפרטהייד, הכיבוש והטיהור האתני שמהווים את גורמי היסוד של הסכסוך הזה".

החותמים ציינו כי ההתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר הייתה "מתקפה זדונית שנגעה במצפון של המדינה", אולם מיד הוסיפו כי "ההרג לאחר מכן של 20 אלף אזרחים פלסטינים פגע באותו עצב חברתי".

"אנחנו לא יכולים לשוב על הטעויות של העבר כשנאפשר לפעולות של חמאס להצדיק אלימות נוספת כזו נגד אזרחים", כתבו. "מה שאנחנו עדים לו בעזה, כפי שהודגש על ידי אין ספור מומחים מרחבי העולם, זה רצח עם".

המכתב הזכיר כי 72 אחוז מכלל המצביעים עד גיל 30, שמהווים חלק מכריע בקרב מצביעי המפלגה הדמוקרטית, אינם תומכים בטיפול של הנשיא במלחמה בעזה. "הצוות של 'ביידן לנשיאות' היה עד להתפטרות המונית של מתנדבים, ואנשים שהצביעו כחול במשך עשרות שנים מרגישים שאינם בטוחים שיעשו כך בפעם הראשונה אי פעם, בגלל הסכסוך הזה", התריעו.

"זה לא מספיק רק להוות חלופה לדונלד טראמפ. הקמפיין צריך לשנות את ההרגשה בבטנם של המצביעים, אותה הרגשה שמכבידה עלינו בכל יום בעת שאנחנו נלחמים למען בחירתך מחדש. הדרך היחידה לעשות את זה היא לקרוא להפסקת אש".