ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, אישר היום (שני) כי "אנחנו עובדים על פתרון דיפלומטי למצב בדרום, ואולי יישומו יהיה קשור לעצירת התוקפנות נגד עזה".

יצליחו להגיע לפתרון מדיני מול לבנון וחיזבאללה? הפגישה של אלי כהן
"נסיגה טקטית": דיווח - חיזבאללה התרחק מהגבול עם ישראל

בראיון לערוץ אל-חורה במסגרת התוכנית "סצנה לבנונית" עם עמיתו מונה סליבא, הוא הדגיש כי "מה שנדרש הוא להחיות את הסכם שביתת הנשק וליישם אותו, להחזיר את המצב בדרום לפני 1967, וכן להחזיר את חוות שבעא, שהיו בריבונות לבנון לפני שהחלו לכבוש אותן בהדרגה, ובחזרה לקו הנסיגה הקודם בהתאם להסכם שביתת הנשק". 

עוד חשף כי היועץ לנשיאות ארה"ב עמוס הוקשטיין יבקר השבוע בביירות, ו"אנחנו נדון עמו בכל הנושאים הללו".

ראש הממשלה נשאל על האזהרות שמקבלות לבנון על אפשרות של מלחמה, ואמר: "מאז ה-7 באוקטובר אנחנו חוזרים על כך שאנו מחפשים יציבות קבועה וקוראים פתרון שלום בר קיימא, אבל בתמורה אנחנו מקבלים אזהרות באמצעות שליחים בינלאומיים על הרס ומלחמה נגד לבנון. העמדה שאני חוזר בפניה באוזני הנציגים הללו היא: האם אתם תומכים ברעיון ההרס? האם מה שקורה בעזה מקובל?".

עוד הוסיף: "הודענו לכולם על נכונותנו להיכנס למשא ומתן להשגת תהליך יציבות ארוך טווח בדרום לבנון ובגבולות הצפוניים של פלסטין הכבושה, ולדבוק בהחלטות בינלאומיות. הסכם שביתת הנשק והחלטה 1701. כשישראל נכנסה ללבנון ב-1978, התקבלה החלטה של ​​מועצת הביטחון של האו"ם המחייבת יישום מחדש של הסכם שביתת הנשק. אנחנו תחת לגיטימציה בינלאומית, ואנחנו דורשים להחיל את זה על כולם וליישם הסכמים והחלטות בינלאומיות, ועל בסיס זה רכשנו את אמון בית הנבחרים".

בתשובה לשאלה ענה: "מה שנדרש הוא להחיות את הסכם שביתת הנשק וליישמו, להחזיר את המצב בדרום למה שהיה לפני 1967, ולהחזיר את חוות שבעא שהיו בריבונות לבנון לפני שנכבשה בהדרגה. מה שנדרש הוא חזרה לקו הנסיגה הקודם בהתאם להסכם שביתת הנשק".

מיקאתי הדגיש: "אנחנו עובדים על פתרון דיפלומטי, אולי יישומו יהיה קשור לעצירת התוקפנות נגד עזה. האיומים שאנו מקבלים הם שחיזבאללה חייב לסגת לצפון הליטני, יחד עם זאת אנו מדגישים כי עניין זה הוא חלק מהדיון, אשר חייב לכלול נסיגה מוחלטת של ישראל מהשטחים שהיא כובשת ואת הפסקת התקפותיה על לבנון והפרת הריבונות הלבנונית שלה".

הוא חשף כי השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, יבקר השבוע בביירות, ו"אנו נדון עמו בכל הנושאים הללו".

מיקאתי ציין ששר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל דיבר על הצורך להיזהר מהרחבת המלחמה. "הדגשנו שאנו מושיטים את ידינו לקהילה הבינלאומית ששואפת לבסס יציבות באזור, ואם נצליח להשיג את מימוש זכויותיה של לבנון, אז לחיזבאללה אין מטרה מלבד האינטרס הלבנוני".