מלחמת חרבות ברזל: בצל פתיחת הדיונים בבית הדין הבינלאומי בהאג, המשבר ההסברתי מגיע לשיאו. מערך ההסברה הלאומי ניסה בימים לקראת הדיון לפתוח בקמפיין שילוט חוצות ועליו תמונותיהם של החטופים שעדיין מוחזקים ברצועת עזה – אך לטענת המערך, עשר חברות פרסום מקומיות סירבו לפרסם את הקמפיין.

לקראת הדיון בהאג: "שופט הגון לא יוכל להגיע למסקנה שישראל מבצעת רצח עם"
לקראת הדיון הדרמטי בהאג: מה טוענת דרום אפריקה? ומתי יתקבל פסק הדין? | כל מה שצריך לדעת

לדבריהם, "במהלך העבודה מול אחת מחברות השילוט, אושרה השפה העיצובית והמסר שיופיעו בשילוט, אך במפתיע בשעה בה היה אמור השילוט לעלות בראש חוצות, התקבלה מחברת השילוט הודעה כי הפרסום מבוטל".

קמפיין שילוט למען החטופים של מערך ההסברה הלאומי (צילום: מערך ההסברה הלאומי)
קמפיין שילוט למען החטופים של מערך ההסברה הלאומי (צילום: מערך ההסברה הלאומי)

ראש מערך ההסברה הלאומי מושיק אביב, מסר: "ניסיונות ההשתקה יענו בקול גדול  - גם מול בית הדין בהאג יש מי שבוחרים בצורה אגרסיבית ומקוממת להוריד מסע הסברה על מאות שלטי חוצות ברחבי הולנד ובדגש על האג. האמת תנצח ומדינת ישראל תמשיך לעמוד על צדקתה ולספר לכל העולם את האמת. אנו מפעילים מסע הסברה בינלאומי חסר תקדים. למרות הכל לא יצליחו להשתיק אותנו".