הקואליציה נגד החות'ים: לאחר שבועות ארוכים שבהם החות'ים ביצעו עשרות תקיפות נגד ספינות משא בים האדום, ארה"ב ובריטניה תקפו מטרות של ארגון הטרור השיעי-זיידי ברחבי תימן. בתוך כך, הטלגרף הבריטי דיווח הבוקר (שבת) כי וושינגטון ולונדון ביקשו מצרפת לקחת חלק בתקיפות נגד החות'ים, אך האחרונה סירבה לכך, ואמרה שלא תיקח חלק.

הדיווח מגיע לאחר לילה נוסף שבו הצבא האמריקני תקף מטרות של המורדים החות'ים בתימן. גרמניה, דנמרק, הולנד, אוסטרליה, קנדה ודרום קוריאה חתמו על הצהרה משותפת התומכת בתקיפות נגד החות'ים, כשהולנד סיפקה גם תמיכה לוגיסטית במהלך התקיפות. על פי הדיווח, לצרפת הצטרפו מדינות נוספות כמו איטליה וספרד שלא רק שסירבו להשתתף בתקיפות, אלא גם נמנענו מלחתום על ההצהרה התומכן בהן.

החות'ים בתימן (צילום: AFP via Getty Images)
החות'ים בתימן (צילום: AFP via Getty Images)

מצעד צבאי של החות'ים בתימן (צילום: AFP via Getty Images)
מצעד צבאי של החות'ים בתימן (צילום: AFP via Getty Images)

פקיד צרפתי מסר כי פריז חוששת להצטרף לקואליציה ברשות ארה"ב, מכיוון שכך הייתה מאבדת כל מנוף שהיה לה בשיחות התיווך בין ישראל לחיזבאללה, בכל הסוגיה להורדת רמת ההסלמה בגבול הצפון. במקביל, האדמירל עמנואל סלארס, אמר כי לספינות המלחמה הצרפתיות "אין מנדט לתקוף ישירות את החות'ים", כשספינות אלו פועלות בכל רגע נתון באזור הים האדום ומגינות על ספינות המשא הצרפתיות השטות באזור. למרות הסירוב הצרפתי, משרד החוץ בפריז הודיע כי הוא מגנה את התקיפות של החות'ים, וציין כי למדינות יש את הזכות להגיב, בהתאם לחוק הבינלאומי. 

ג'וליאן בארנס-דייסי, מנהל התכנית למזרח תיכון וצפון אפריקה במכון החשיבה של המועצה האירופית, הסביר כי "צרפת רוצה לשמור על מרחק מהפעולות שמובילה ארה"ב באזור, כי אינה רוצה להיגרר לסכסוך בין וושינגטון וטהרן, מה שיצמצם רבות את מרחב ה השפעה שלה". במקביל, סגן ראש ממשלת איטליה, אנטוניו טאיאני, אמר כי איטליה לא יכלה להשתתף בהתראה כה קצרה בתקיפה שכן "החוקה לא מאפשרת לנו לבצע פעולות מסוג זה ללא דיון בפרלמנט". עם זאת, מקור ממשלתי אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי רומא התבקשה לקחת חלק אך סירבה. 

כאמור, ארצות הברית תקפה הלילה (בין שישי לשבת) פעם נוספת מטרות של המורדים החות'ים בתימן, כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס" מפי גורמים אמריקנים רשמיים. על פי הדיווח, התקיפות בוצעו כנגד מתקן מכ"ם של ארגון הטרור השיעי-זיידי, כשמקביל, ערוץ "אל-מסירה" השייך לחות'ים דיווח כי ארה"ב ובריטניה ביצעו תקיפות בבירה צנעא. הצבא האמריקני מסר כי התקיפות שבוצעו הלילה כנגד החות'ים הן המשך ישיר של גל התקיפות שבוצע אמש. התקיפה בוצעה באמצעות ספינה ששיגרה טילים מסוג טומהוק, וכי מטרתה הייתה לפגוע ביכולת של החות'ים לתקוף כלי שיט הנעים באזור.