לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, בעוד שהמזה"ת נמצא על סף סכסוך אזורי, יועצים בכירים לממשלת איראן נסעו לעיראק על מנת לספר לבני בריתם כי המתקפה בירדן חצתה קו אדום עם הריגתם של החיילים האמריקאים בתקיפות המל"טים בשבוע שעבר. כך, בכירים איראנים מנסים לפעול על מנת שהמיליציות לא יגררו לתקיפות נוספות. 

איראן תיכנס למערכה? ארה"ב מגבירה את התקיפות במזה"ת, ונזהרת מהגרוע מכל
"לא נהסס להמשיך": ארה"ב ובריטניה תקפו עשרות מטרות של החות'ים

פקידים אמריקאים אמרו שהם עדיין לא קיבלו ראיות לכך שאיראן הורתה על התקיפה, ואיראן לא תרוויח דבר מהרג חיילים אמריקאים, כך לטענתם. "המטרה מאז ה-7 באוקטובר הייתה להעסיק את החזיתות האחרות כדי לספק מעט מרווח נשימה לחמאס, אך מבלי להזמין סכסוך רחב יותר או מתקפה אמריקאית", הוסיפו. "זה לא מתאים לדפוס ההסלמה האיראני, ולא ישרת אף אחת מהמטרות האסטרטגיות של איראן כרגע".

כאמור, זו הייתה הפעם הראשונה בה נהרגו אנשי צוות אמריקאים במזה"ת במהלך מתקפות הכטב"מים החוזרות ונשנות של מיליציות איראניות על הבסיסים בעיראק, סוריה ועכשיו גם ירדן, מאז פרוץ המלחמה בחודש אוקטובר האחרון.

לאחר המתקפה על הבסיס בירדן, ארצות הברית פתחה במהלך סוף השבוע האחרון בעשרות תקיפות ברחבי המזרח התיכון נגד מטרות שקשורות לאיראן. התקיפה האחרונה אירעה אמש בתימן, שם הצהיר הצבא האמריקני כי השמיד טיל שיוט נגד ספינות שהיה שייך לחות'ים והיווה "איום מיידי על ספינות חיל הים האמריקאי וכלי מסחר באזור".