בקבוק תבערה הושלך הלילה (רביעי) לעבר בית הכנסת נוז'יק שבוורשה. המבנה המרכזי, שעשוי מעץ, לא עלה באש. עם זאת, נזק קל נגרם לקיר החיצוני של בית הכנסת.

תיראו מופתעים: זו המדינה שמצטרפת רשמית לתביעה נגד ישראל בהאג
הנורמליזציה על סף קריסה? לארה"ב ולסעודיה תוכנית מגירה

המתקפה על בית הכנסת נוז'יק אירעה בסביבות השעה 01:00, אמר הרב הראשי של המדינה יליד ארצות הברית, מייקל שודריך, לסוכנות הידיעות AP. לדבריו, בית הכנסת נפגע בשלושה בקבוקי תבערה, ונגרם נזק מינימלי בלבד "במזל אדיר או בנס".

נשיא פולין אנדז'יי דודה כתב בחשבון ה-X שלו כי הוא גינה את "המתקפה המבישה" ואמר: "אין מקום לאנטישמיות בפולין! אין מקום לשנאה בפולין!"

שר החוץ ראדק סיקורסקי ציין כי התקרית חלה במלאת 20 שנה להצטרפות פולין לאיחוד האירופי יחד עם תשע מדינות נוספות, רובן מדינות מרכז אירופה שהיו תחת תחום ההשפעה הסובייטי במשך עשרות שנים. "תודה לאל שאף אחד לא נפגע. מעניין מי מנסה לשבש את יום השנה להצטרפותנו לאיחוד האירופי", כתב סיקורסקי ב-X. "אולי אותם אלה ששרבטו מגני דוד בפריז?".

פולין, שעד השואה הייתה ביתה של הקהילה היהודית הגדולה באירופה, שמנתה כ-3.3 מיליון, מונה כיום כמה אלפי תושבים יהודים באוכלוסייתה.

הרב הראשי בפולין וחבר הועדת המתמדת של ועידת רבני אירופה, הרב מרדכי שודריך הגיב למתקפה ואמר: "אנחנו מוקירים את תגובתה של פולין למעשה הנפשע. התגובה נאמרה בנחרצות; באנטישמיות אין צד שני, אין הכלה ואין הבנה. העם היהודי היום יום לאחר שחגגנו את שביעי של פסח – המבטא את חירות העם היהודי בקריעת הים. יום לאחר מכן נחשפנו לפגיעות במדבר וענני הכבוד הם שהגינו עלינו. אנו מודים ומהללים את השם יתברך: הודו לו ברכו שמו כי לעולם חסדו שכן בקבוקי התבערה הללו עלולים היו להצית את בית הכנסת. אנו מודים לשלטונות פולין ורשה ושגרירי ארהב וישראל על עמידתם הנחרצת לצד הקהילה היהודית יודע שהם יפיקו את הלקחים ומעריך את העמידה האיתנה לצידנו ואבטחת הקהילה ומוסדותיה".

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט הוסיף: "שבוע לפני מצעד החיים במחנה ההשמדה אושוויץ, ההיסטוריה חוזרת על עצמה. במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר, אסור לנו לשכוח שבמקום בו פועלים לשריפת בתי כנסת במערכה הראשונה, יפעלו לשריפת יהודים במערכה השנייה. אני מודה לנשיא דודה על גינוי המעשה ומצפה לראות מצד ממשלתו פעולות מהירות בשטח הכוללות את הענשת המפגעים בצורה החמורה ביותר, הרחבת האבטחה סביב המוסדות היהודיים והגברת תחושת הביטחון האישי של הקהילה היהודית בפולין שנפגעה בעקבות אירועי השבת השחורה בישראל".