מלחמת חרבות ברזל: ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, אמר היום (שלישי), כי השיחות בנוגע להפסקת אש במלחמה הגיעו למבוי סתום וכי המבצע הצבאי ברפיח החזיר את הגלגל לאחור.

דיווח ערבי: טנקים של צה"ל החלו לנוע למרכז העיר רפיח
דיווח דרמטי: במצרים שוקלים להוריד את דירוג היחסים עם ישראל

בנוסף, ראש ממשלת קטאר אמר כי אולי יהיה הסכם תוך ימים, אך אין בהירות מצד ממשלת ישראל כיצד לסיים את המלחמה. שר החוץ של קטאר הוסיף ואמר "אנחנו לא רוצים לשמש כמתווכים, והבהרנו לכולם שתפקידנו מוגבל לגישור".

כזכור, ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח מוקדם יותר כי במצרים שוקלים להוריד ולקרר את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל עקב הפעולות הצבאיות ברפיח. בין היתר, נשקלת בקהיר האפשרות להחזיר את שגריר מצרים מתל אביב.

תיעוד מחיסול המחבל (צילום :דובר צה"ל)

"נכון לרגעים אלו, אין תוכניות להשעות את הקשרים עם ישראל או לזרוק את קמפ דיוויד לפח", אמר גורם מצרי בדיווח, "אבל כל עוד כוחות ישראליים נשארים במעבר רפיח, מצרים לא תשלח משאית אחת למקום".

בתוך כך, השבוע מצרים הודיעה היום כי תצטרף ותתמוך בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג, בעקבות הפעולות האחרונות של ישראל ברפיח. ממשרד החוץ המצרי נמסר כי "ישראל פוגעת ישירות באזרחים בעזה והורסת תשתיות רבות".

תיעוד מפעילות כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 בצד העזתי של מעבר רפיח (צילום :דובר צה"ל)

כזכור, דרום אפריקה פנתה בסוף השבוע לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מניעה חדשים נגד ישראל. זאת, על רקע המבצע ברפיח ואישור קבינט המלחמה להרחיב את הפעולה.

בפנייתה של דרום אפריקה לבית הדין נכתב: "המתקפה של ישראל על רפיח והסיכון הקיצוני שהיא מהווה לאספקה ​​הומניטרית ולשירותים בסיסיים לעזה הם לא רק הסלמה, אלא מובילים לפגיעה בלתי הפיכה בזכויותיו של העם הפלסטיני בעזה".