בית הנבחרים האמריקאי העביר את הצעת החוק בנושא הסיוע לישראל, שתגביל את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממניעת נשק התקפי לישראל ברוב של 224-187, כאשר 16 דמוקרטים הצביעו בעד. מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר אמר שהוא לא יביא את הנושא להצבעה בסנאט כיוון שביידן אמר שהוא יטיל וטו. על פי דיווח באתר "Axios", הסנאטור הרפובליקני טד קרוז מתכנן לאלץ את שומר להביא את הסוגייה להצבעה באמצעות איום להביא להצבעה בסנאט הצעת חוק שתקרא לביטול הרציף הימי בעזה.

ישראל משנה את המשוואה: בכיר חיזבאללה נהרג בתקיפה החריגה בצידון
אלקין נפרד מהממשלה: "אנחנו משחקים שש-בש כשהאויבים שלנו משחקים שחמט" | ראיון

לפי הדיווח, קרוז רוצה לנצל את הפילוג במפלגה הדמוקרטית סביב החלטתו של ביידן לעכב את משלוח 3,500 הפצצות האמריקאיות שהיו בדרכן לישראל, ואומר שאם הדמוקרטים לא יצביעו בעד חקיקת הסיוע הצבאי שלו, הוא יכפה הצבעה על המזח.

אתמול אישר צה"ל כי חיבור הרציף הצף הזמני הושלם והוסיף שמשאיות הסיוע ההומניטרי יחלו להיכנס אליו בימים הקרובים.

צ'אק שומר (צילום: רויטרס)
צ'אק שומר (צילום: רויטרס)

על פי עותק של הודעת הדואר האלקטרוני שמשרדו של קרוז שלח לרפובליקנים בסנאט והגיע לידי "Axios", קרוז מתכנן להתקיל את מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר על ידי הצגת החלטה שתמנע מהצבא "בנייה, תחזוקה ותפעול" של המזח בעזה.

הרציף הצף ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
הרציף הצף ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

קרוז גם מקדם הצעת חוק נפרדת - חוק הבטחת אספקה מחדש של תחמושת משנת 2024 (ARM Act), שתאסור על הממשל להשהות משלוחי נשק לישראל.

ההצעה דומה להצעת החוק של בית הנבחרים, אך היא "תשאיר את המנדט בתוקף עד שנה לאחר הפסקת מעשי האיבה", לפי משרדו של קרוז.

ביום שלישי כינה הבית הלבן את הצעת החוק הרפובליקנית של בית הנבחרים "תגובה מוטעית לעיוות מכוון של גישת הממשל כלפי ישראל".
הדמוקרטים בבית הנבחרים תוקפים את הרפובליקנים על כך שכפו הצבעה על הפסקת הנשק של ביידן, אך כמה מחוקקים מהמרכז מתכוננים להצביע בעדו.