מלחמת חרבות ברזל: יותר מתריסר מפגינים פרו-פלסטינים, ובהם שישה סטודנטים מאוניברסיטת פנסילבניה, נעצרו אתמול (שבת) לאחר ניסיון לכבוש אולם בקמפוס האוניברסיטה. לפי דיווחים, המפגינים נעצרו סביב השעה 21:00 לאחר שניסו להשתלט על אולם פישר-בנט, אך נתקלו בתגובה של אבטחת האוניברסיטה ומשטרת פילדלפיה. העיתון "דיילי פנסילבניאן" דיווח כי המפגינים גרמו לפינוי אירוע בוגרים שהתקיים במוזיאון פן.

נציג.ת אירלנד, מאחורייך: מעצרי ענק באיראן עקב חברות ב"כת השטן"
"מלאך בין שדים": סיקור חוצה גבולות על שני לוק ז"ל

הניסיון לכבוש את האולם, המאכלס את המחלקות לאנגלית, קולנוע, מדעי המדיה ומוזיקה, מגיע שבוע לאחר שהאוניברסיטה פינתה "מחנה סולידריות עם עזה" מהקמפוס, מה שהותיר את המפגינים בניסיון למקד מחדש את מאמציהם.

על פי הדיווח, המפגינים ניסו להשתמש במשטחי עץ, חוטי תיל ורהיטים הפוכים כדי לחסום שלוש כניסות לאולם. על המחסומים המאולתרים נכתב "שחררו את פלסטין" והמפגינים קראו: "יש רק פתרון אחד, אינתיפאדה מהפכה". שוטרים, חלקם עם מגנים ואלות, יצרו מחסום ודחפו את המפגינים מהרחוב. שוטר אחד אמר לכתב כי הם "לא יכלו לחכות" כדי לעצור אנשים.

עימותים בין מפגינים פרו-פלסטינים לפרו-ישראלים באוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס (צילום :ABC AFFILIATE KABC, רויטרס)

הפעולה מתרחשת כאשר האוניברסיטה עומדת לקיים טקסי סיום לסטודנטים, בנוכחות משפחותיהם ובוגרים. הבוגרים הוזהרו מראש מפני הפרעות צפויות. סטודנטים ברחבי המדינה דורשים מבתי הספר שלהם לחשוף ולמשוך השקעות מנכסים המזוהים עם ישראל ולהעניק חנינה לאלו שהועמדו לדין או נעצרו.

"מוקדם יותר הערב, קבוצת אנשים נכנסה לאולם פישר-בנט בקמפוס של פן וניסתה לכבוש אותו", נכתב בהצהרה של דוברת האוניברסיטה. "משטרת פן, בתמיכת משטרת פילדלפיה, ליוותה אותם החוצה ואבטחה את הבניין, ועצרה מספר אנשים".

האוניברסיטה ציינה גם כי 12 אנשים "קיבלו דו"חות על אי ציות לפקודות המשטרה ואי התפזרות ושוחררו מאוחר יותר. שבעה נותרו במעצר בציפייה להאשמות בפשע, כולל אחד על תקיפת שוטר".

עוד נמסר כי אבטחת האוניברסיטה מצאה כלי פריצה ומגנים מתכתיים מאולתרים שנוצרו מחביות נפט, וגילתה ש"דלתות יציאה אובטחו באמצעות אזיקונים, תיל דוקרני, ונחסמו על ידי כיסאות ושולחנות ממתכת, והחלונות כוסו בעיתון וקרטון".

תוכנית הכיבוש הוכרזה בפוסט אינסטגרם של סטודנטים מפן נגד הכיבוש הפלסטיני. בפוסט נקראו המפגינים להביא "דגלים, סירים, מחבתות" ומגפונים, ונכתב כי לאחר הכיבוש האולם ייקרא על שם רפעת אל-ערער, משורר פלסטיני שנהרג בעזה בדצמבר.

בהצהרה, הקבוצה אמרה כי הכיבוש המתוכנן הוא תוצאה של "סדרת הסלמות על ידי הנהלת פן", כולל סירוב לנהל משא ומתן "בתום לב", והיא ציינה את מעצרם של סטודנטים וצעדים משמעתיים שננקטו מצד האוניברסיטה.