מטאור ענק בצבע ירוק-כחול זרחני נראה אתמול (בלילה שבין שבת לראשון) בשמי צפון פורטוגל, כולל העיר פורטו, זאת כאשר גם באזורים שונים בספרד דיווחו על הופעתו.

סקר בבריטניה מצא: הנתון המבהיל של הסטודנטים שתומכים בטבח 7 באוקטובר
קץ לתעלומה: מחקר חדש חושף - "כך נבנו הפירמידות במצרים"

תיעודים רבים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו את רגע הופעת המטאור בשמיים, שנצבעו בכחול. על פי הדיווחים המטאור נראה גם בכמה אזורים בחלקים דרומיים יותר של המדינה, כולל הבירה ליסבון.

בהתחלה דווח כי המטאור נפל על הקרקע ופגע באזור אחד הכפרים בצפון פורטוגל, אך בתקשורת הרשמית במדינה דווח כי כוחות כבאות והצלה שנשלחו למקום לא מצאו דבר. התיעודים נקלטו בצילומים של אזרחים מקומיים, וברבים מהם המטאור פשוט נקלט במקרה ובמפתיע.

לדברי אנשי ה-ESA, מדובר בחלקיק שהגיע מכוכב שביט. המטאור נע מעל ספרד ופורטוגל במהירות של כ-160 אלף קמ"ש. בסוכנות החלל האירופית מסרו בנוסף כי ככל הנראה המטאור נשרף מעל האוקיינוס האטלנטי בגובה של כ-60 ק"מ מעל כדור הארץ.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]