כ-14 שעות לאחר התרסקות המסוק שבו היו נשיא איראן איברהים ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר עבדוללהיאן, גורם איראני רשמי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנשיא ושר החוץ נהרגו. עוד הוסיף כי "כלי הטיס נשרף לחלוטין".

התקבל אות מהמסוק של ראיסי שהתרסק, כוחות יוצאים לאזור | עדכונים שוטפים
קריאות שמחה אל מול קולות התפילה: באיראן מגיבים להתרסקות המסוק

כזכור, התקשורת הממלכתית באיראן דיווחה כי אות התקבל אמש (ראשון) מהמסוק שהתרסק אתמול בצהריים בצפון המדינה, ושבו היו הנשיא איברהים ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר עבדוללהיאן, המוגדרים נעדרים מאז.

לפי הדיווחים, אות התקבל גם מטלפון סלולרי של אחד מאנשי הצוות שהיו במסוק, וכוחות ההצלה עושים את דרכם למקום. הדיווח הזה בא אחרי שעות ארוכות שבהן התקשו צוותי החילוץ לאתר את המסוק, בשל הגשם, הערפל והרוחות באזור.

בתוך כך, רחפן טורקי זיהה הלילה מקור חום שעל פי החשד נובע משברי המסוק שנשא את נשיא איראן ראיסי. הרחפן שלח את הקואורדינטות לשלטונות איראן, כך על פי דיווח של סוכנות ידיעות טורקית.

ארגון הסהר האדום הודיע כי כוחותיו איתרו את מסוקם של נשיא איראן ושר החוץ שלו, שהתרסק אתמול בדרך חזרה מאזרבייג'ן: "נמצאים במרחק של 2 ק"מ ממנו".

סגן שר החוץ של איראן אמר כי מיד לאחר התרסקות המסוק נוצר קשר פעמיים עם האימאם של יום שישי מטבריז, שמלווה את הנשיא באותו מסוק, והוא אמר שהוא לא מרגיש טוב ומצבו גרוע.

איברהים ראיסי, זמן קצר לפני שהמסוק עליו היה התרסק (צילום: Handout via REUTERS)
איברהים ראיסי, זמן קצר לפני שהמסוק עליו היה התרסק (צילום: Handout via REUTERS)

סוכנות הידיעות "תסנים" מדווחת מפי מפקד צבא מזרח אזרבייג'ן: "לפני דקות התקבל אות מהמסוק ומהטלפון הנייד של אחד מאנשי הצוות במקום התאונה. כרגע אנחנו יוצאים עם כל הכוחות הצבאיים לאזור המדובר ואני מקווה למסור חדשות טובות לאנשים". סגן ארגון ההצלה באזרבייג'ן אמר לרשתות האיראניות כי היקף השטח הגיאוגרפי בו ניתנת אפשרות לתאונת מסוק הוא כ-20 קילומטרים.

מפקד משמרות המהפכה יצא לאתר ההתרסקות של המסוק של ראיסי יחד עם קבוצת מפקדים. 

ברשתות דווח כי לפי מקורות טורקיים, איראן ביקשה מסוקים עם ציוד לראיית לילה מטורקיה לצורך פעולות חיפוש והצלה. באירופה הודיעו: הפעלנו שירות מיפוי לוויינים כדי לעזור לצוותי חילוץ לחפש את מיקומו של המסוק.

בתקשורת האיראנית דווח כי ההתרסקות נגרמה מתנאי מזג אוויר גרועים, ולא ניתן לאשש את פציעתם או מותם של הנוסעים. עם זאת, גורם איראני אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי חייהם של הנשיא ראיסי ושל שר החוץ בסכנה בעקבות תאונת המסוק. "אנחנו עדיין מלאי תקווה, אבל המידע שמגיע מאתר ההתרסקות מטריד מאוד", אמר. באיראן קיימו פגישת חירום לאחר התאונה. שר הבריאות של איראן נמצא במקום.

נשיא איראן ראיסי (צילום: רשתות ערביות)
נשיא איראן ראיסי (צילום: רשתות ערביות)

מקור אומר לסוכנות הידיעות האיראנית IRIB כי קיימת סבירות גבוהה לנפגעים עקב חומרת התאונה. ראש הסהר האדום, אמר בטלוויזיה האיראנית כי לא היה ניתן להמשיך בחיפוש האווירי עקב תנאי מזג האוויר. לפי דיווחים בתקשורת האיראנית, כ-40 צוותים כולל כלבי חיפוש נמצאים במקום.

טרם תאונת המסוק, נפגשו נשיא איראן ונשיא אזרבייג'ן, כדי לחנוך את בנייתו של סכר שנבנה במשותף על ידיהם בנהר עראס. עוד דנו על הגבול המשותף ביניהם. השניים יצאו בהודעה: "אם מנהיגי מדינות במרחק אלפי קילומטרים מכאן רוצים להגיע לתוצאות כלשהן באזור הזה, כדאי להם לדבר איתנו. התערבות מיותרת ולא הביאה תוצאות וכן לא תביא תוצאות".

נשיא איראן ונשיא אזרבייג'ן טרם העלייה של ראיסי למסוק (צילום: רשתות חברתיות באיראן)
נשיא איראן ונשיא אזרבייג'ן טרם העלייה של ראיסי למסוק (צילום: רשתות חברתיות באיראן)