משרד החוץ של צרפת פרסם היום (שלישי) הודעה בה הוא מתייחס להחלטת התובע הכללי בבית הדין הפלילי בהאג, קארים חאן, להגיש צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וראשי ארגון הטרור חמאס בגין פשעי מלחמה.

כפסע מהנורמליזציה? היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב עם בשורה מפתיעה
מומחה לענייני איראן: "ראיסי עתיד היה להחליף את חמינאי"

תחילה התייחסו הצרפתים לפעולותיו של ארגון הטרור וכתבו כי "החל מ-7 באוקטובר, גינתה צרפת את מעשי הטבח האנטישמיים שביצע חמאס. ארגון הטרור הזה לקח אחריות על המתקפות הברבריות נגד אזרחים, המלווים במעשי עינויים ואלימות מינית שאותם תיעד בעצמו, לרבות שידור תיעודים אלה וחגיגתם".

בכירי חמאס (צילום: רויטרס)
בכירי חמאס (צילום: רויטרס)

בנוגע לישראל נאמר בהודעה כי "יהיה על הלשכה המקדמית של בית המשפט להכריע בעניין מסירת צווים אלה, לאחר שתבחן את ראיות התובע לביסוס האשמותיו, תוך התחשבות בעקרון המשלימות ובפעולה אפשרית של הערכאות הישראליות".

עוד הוסיפו: "צרפת מתריעה במשך חודשים רבים מפני החובה לכבד באופן מוחלט את המשפט הבינלאומי ההומניטרי, ובפרט מפני טיבן הבלתי מקובל של אבדות חיי אזרחים ברצועת עזה, ובפני גישה הומניטרית לא מספקת. צרפת תומכת בבית הדין הפלילי הבינלאומי, בעצמאותו ובמאבק בפטור מעונש בכל מצב".

נתניהו וגלנט (צילום: דנה קופל, פול (פלאש 90))
נתניהו וגלנט (צילום: דנה קופל, פול (פלאש 90))

הצרפתים התייחסו גם לסוגיית היום שאחרי המלחמה בעזה וציינו כי "צרפת מחויבת לחיפוש אחר פתרון מדיני בר קיימא באזור, היחיד שישיב אופק של שלום וישים קץ לסבלם של ישראלים ופלסטינים כאחד".