הסנאטור הרפובליקני טד קרוז מתח היום (רביעי) ביקורת חריפה על מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן על רקע המלחמה ובעקבות מדיניות ממשל ביידן וייחסה לישראל. במשך יותר מתשע דקות תקף קרוז את בלינקן במהלך שימוע בסנאט, והטיח האשמות במזכיר ובממשל ביידן: "אתה והנשיא מימנתם את 7 באוקטובר באמצעות הזרמת מאה מיליארד דולר למשטר רצחני שמימן את ההתקפות הללו", אמר.

אזוקות, חבולות ומפוחדות: פורסם סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז | תיעוד קשה לצפייה
מקורבו של נתניהו פתח חזית עם מצרים; שר החוץ שלה טס לאיראן

"אדוני המזכיר, אתה עמדת בראש אסון מדיניות החוץ הגרוע ביותר בזמנים המודרניים", תקף קרוז בפתח הדברים. "כשג'ו ביידן הפך לנשיא, הוא ירש את השלום והשגשוג בעולם. יש לנו עכשיו שתי מלחמות: המלחמה הקשה באירופה מאז מלחמת העולם השניה והמלחמה הקשה ביותר במזרח התיכון מזה 50 שנה. שתיהן נגרמו, אני מאמין, מהחולשה העקבית של הממשל הזה. ואכן המדיניות שלך היא בדיוק ההפך ממה שמדיניות חוץ אמריקאית רציונלית אמורה להיות".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"הממשל הזה הראה לאויבים שלנו פיוס תמידי, והזרים מיליארדי דולרים לאויבי אמריקה שרוצים להרוג אותנו", אמר ושאל לאור ההצהרה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקאית בה הביעה צער על מותו של נשיא איראן איברהים ראיסי בהתרסקות המסוק: "האם העולם טוב יותר עכשיו כשראיסי מת?".

איברהים ראיסי, זמן קצר לפני שהמסוק עליו היה התרסק (צילום: Handout via REUTERS)
איברהים ראיסי, זמן קצר לפני שהמסוק עליו היה התרסק (צילום: Handout via REUTERS)

על כך השיב מזכיר המדינה: "בהתחשב במעשים הנוראיים שהוא עסק בהם, הן כשופט והן כנשיא, כן, העם האיראני כנראה במצב טוב יותר".

בהמשך אמר קרוז כי "האיראנים מכרו כ-300 אלף חביות נפט ביום, והיום הם מוכרים בערך שני מיליון חביות ביום, כך שהם הרוויחו בערך 80 מיליארד דולר". זאת, לאחר ששאל את בלינקן האם הוא מעודכן במספרים של כמות הנפט שמכרה הרפובליקה האסלאמית לפני ובתקופת ממשל ביידן.

"כ-90% מהמימון של חמאס מגיע מאיראן. אתה והנשיא ביידן מימנתם את 7 באוקטובר באמצעות הזרמת 100 מיליארד דולר למשטר רצחני שמימן את ההתקפות הללו", הטיח קרוז במזכיר המדינה.

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

בתגובה אמר בלינקן כי זוהי "אמירה שגויה ומבישה", והוסיף כי ארצות הברית הטילה לא פחות מ-600 סנקציות על איראן.

"אתם מימנתם את האויבים שלנו, אתם מערערים את החברים שלנו, והעולם הרבה יותר מסוכן כתוצאה מכך", המשיך הסנאטור. "האמריקאים בסכנה גדולה יותר בגלל זה".