נשיא רוסיה מוכן לעצור את המלחמה באוקראינה, זאת בתנאי לאי התערבות מצד המערב ובניהול במשא ומתן שמכיר בקווי שדה הקרב הנוכחיים, כך פורסם היום (שישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס". 

הערכה בישראל: סבירות ממשית שהאג יורה על עצירת המלחמה
בהסכמת הדמוקרטים והרפובליקנים: נתניהו יוזמן לנאום בפני הקונגרס

שלושה מהמקורות ששוחחו עם הסוכנות ומכירים את הדיונים בסביבתו של פוטין, אמרו כי הוא הביע תסכול בפני קבוצה קטנה של יועצים על מה שהוא רואה כניסיונות בגיבוי מערבי לעצור את המשא ומתן והחלטתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לשלול שיחות.

"פוטין יכול להילחם כל זמן שצריך, אבל פוטין מוכן גם להפסקת אש - להקפיא את המלחמה", אמר אחר מהארבעה, מקור רוסי בכיר שעבד עם פוטין. דוברו של פוטין דמיטרי פסקוב, בתגובה לבקשת תגובה, אמר שראש הקרמלין הבהיר שוב ושוב שרוסיה פתוחה לדיאלוג כדי להשיג את מטרותיה, ואמר שהמדינה לא רוצה "מלחמה נצחית".

שניים מהמקורות אף אמרו שפוטין סבור שדי בהישגים במלחמה עד כה כדי למכור ניצחון לעם הרוסי. כידוע, מלחמת רוסיה-אוקראינה עלתה בעשרות אלפי חיים משני הצדדים והוביל לסנקציות מערביות גורפות על כלכלת רוסיה.

נשיא אוקראינה זלנסקי  נשבע להשתלט מחדש על השטחים האבודים, כולל קרים, שרוסיה סיפחה ב-2014. הוא חתם ב-2022 על צו שהכריז רשמית שכל שיחות עם פוטין "בלתי אפשריות". אחד המקורות חזה ששום הסכם לא יכול לקרות בזמן שזלנסקי היה בשלטון, אלא אם רוסיה תעקוף אותו ותערוך הסכם עם וושינגטון. עם זאת, מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, שנשא דברים בקייב בשבוע שעבר, אמר לכתבים שהוא לא מאמין שפוטין מעוניין במשא ומתן רציני.