האם הנשיא ג'ו ביידן ייפרד בעוד כחמישה חודשים מהבית הלבן? הסוקר הרפובליקני ביל מקאינטרף טוען כי לראשונה מזה מספר עשורים יש רוב אמריקאים שמזדהים כרפובליקנים מאשר אלה המזהים עצמם עם הדמוקרטים.

צריך להדאיג מאוד את ביידן: מה עומד מאחורי הניצחון של טראמפ באיווה?

לטענת מקאינטרף, בסקר עלה כי בניגוד לשנת הבחירות הקודמת אז הפער עמד על 4% לדמוקרטים , כיום 41% מבעלי זכות הבחירה בארה"ב מזהים עצמם עם המפלגה בהובלת טראמפ – לעומת 40% שהזדהו עם המפלגה בראשות ג'ו ביידן. "זה יכול להיות שובר שוויון", אמר מקאינטרף בשיחה עם ה"וושינגטון פוסט". "זה לא שהרפובליקנים מתחזקים כל הזמן, כמו שהדמוקרטים נחלשים".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

כזכור, לפני כשבועיים סקר בחירות חדש שפורסם  בניו יורק טיימס קבע כי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ממשיך במגמה השלילית בסקרים, בעוד הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, מגדיל את הפער בחמש מתוך שש מדינות המפתח: פנסילבניה, אריזונה, מישיגן, ג'ורג'יה ונבאדה.

עוד עולה בסקר של הניו יורק טיימס כי ההתנגדות לביידן בתוך המפלגה הדמוקרטית גוברת, בעיקר מהצד האנטי ישראלי. על פי הנתונים, 13% מתומכיו של נשיא ארה"ב אמרו שלא יצביעו לו פעם נוספת. רובם בשל תמיכתו בישראל במהלך המלחמה בעזה, בעוד 17% מהם אמרו שלא יעשו זאת משום שלדעתם ביידן איננו מעביר מספיק סיוע לישראל.