אירוע חריג למדי התרחש הלילה (שבת) במהלך הוועידה הליברטריאנית הלאומית בוושינגטון לאחר שנשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, ספג קריאות בוז רמות. 

מרוצה, או נקמני ודורסני? כך תיראה חזרת טראמפ לבית הלבן | שמואל רוזנר

התקשורת האמריקאית מדגישה כי מדובר כאמור באירוע חריג למדי מאחר וטראמפ מתקבל בדרך כלל בקרב הקהל באהדה. "אני לא חושב שזה רעיון טוב שהמפלגה תזמין מועמדים שלא יכולים להתמודד את הבוחרים שלנו", אמר ל"וושינגטון פוסט" אחד המצביעים. בעיצומו של הנאום אף פרץ עימות בין תומך טראמפ ופעיל ליברטריאני.

עימות בכנס של דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
עימות בכנס של דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

לקול קריאות הבוז סוערות, טראמפ הבטיח מספר הבטחות גדולות לליברטריאנים שנכחו באולם, אולם גם התגרה במפלגה שנוהגת לגרוף בדרך כלל כאחוז עד שלושה אחוזים מהקולות במירוץ לנשיאות, ואמר שהם צריכים להצביע לו אם ברצונם לנצח.  "אולי אתם לא רוצים לנצח. תמשיכו לקבל את שלושת האחוזים שלכם כל ארבע שנים", אמר. 

עם זאת, טראמפ קיבל בשורות מעודדות לאחר שהסוקר הרפובליקני ביל מקאינטרף טען כי לראשונה מזה מספר עשורים יש רוב אמריקאים שמזדהים כרפובליקנים מאשר אלה המזהים עצמם עם הדמוקרטים. לטענת מקאינטרף, בסקר עלה כי בניגוד לשנת הבחירות הקודמת אז הפער עמד על 4% לדמוקרטים, כיום 41% מבעלי זכות הבחירה בארה"ב מזהים עצמם עם המפלגה בהובלת טראמפ – לעומת 40% שהזדהו עם המפלגה בראשות ג'ו ביידן.

"זה יכול להיות שובר שוויון", אמר מקאינטרף בשיחה עם ה"וושינגטון פוסט". "זה לא שהרפובליקנים מתחזקים כל הזמן, כמו שהדמוקרטים נחלשים".