ממשל ביידן לוחץ על מדינות באירופה לסגת מתוכניות לבקר את איראן על התקדמות תוכנית הגרעין שלה, זאת במטרה למנוע מתיחות עם טהראן לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר - כך על פי דיפלומטים המעורבים בדיונים ששוחחו היום (שני) עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

שריפה פרצה בלונה פארק בהודו; 27 בני אדם נהרגו, בהם תשעה ילדים
מחאה לא שגרתית: למה נופף הקהל בנאום טראמפ בתרנגולות גומי?

עוד צויין ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ארה"ב מנסה לבלום את בריטניה וצרפת מלהטיל ביקורת על איראן במועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בתחילת יוני. ארה"ב לחצה על מספר מדינות אחרות להימנע בהצבעה, ואמרה שזה מה שוושינגטון תעשה. גורמים רשמיים בארה"ב מכחישים את הדיווח.

דיפלומטים אירופיים הזהירו כי אי נקיטת פעולה תערער את סמכותה של סבא"א, האחראית על אי-הפצה של נשק גרעיני. הם אומרים שזה גם מחליש את אמינות הלחץ המערבי על איראן. והם מתוסכלים מהמאמצים של ארה"ב לערער את סמכותם.

גורם רשמי אמריקאי אמר כי וושינגטון "מתואמת היטב עם שותפיה האירופים לקראת ישיבת דירקטוריון סבא"א בחודש הבא. כל ספקולציה לגבי החלטות היא מוקדמת מדי". עוד אמר: "אנחנו מגבירים את הלחץ על איראן באמצעות סנקציות ובידוד בינלאומי", וציין את הצעדים שנקטו באירופה לאחר המתקפה האיראנית על ישראל בחודש שעבר.