השר לענייני ילידים הקנדי, מארק מילר, הודיע היום (שני)  כי המגבלה הנוכחית באשרות לתושבי עזה תוגדל מאלף לחמשת אלפים. מילר אמר כי ממשלתו עושה כל שביכולתה כדי לעזור לאנשים בעזה להימלט, אך הוא הזהיר שרבים מהנושאים הללו אינם בשליטת הממשלה.

קנדה איננה "עוד מדינה", וייתכן שמדובר במבחן לממשלת ישראל | ד"ר ענת הוכברג מרום
"לגמרי לא מקובל": זאת המדינה שצפויה להצטרף להחלטה לא למכור נשק לישראל

"התנאים שם משתנים באופן קיצוני מיום ליום והופכים את המאמצים שלנו לדחופים יותר ומאתגרים יותר", אמר. "האתגר הגדול ממשיך להיות מה שלא שולטת בקנדה, במיוחד מי יכול לצאת מרצועת עזה". מילר הבהיר כי הגבול בין עזה למצרים סגור כעת, אך אמר שהמגבלה המוגדלת תפחית את המחסומים בפני אנשים המבקשים להגיע לקנדה כאשר היא תוסר.

ג'סטין טרודו (צילום: REUTERS/Blair Gable)
ג'סטין טרודו (צילום: REUTERS/Blair Gable)

"קנדה ממשיכה להעלות את שמותיהם של אלה שהעבירו סינון ראשוני לרשויות המקומיות כדי להבטיח את יציאתם מעזה. ישראל ומצרים הן שתיהן שותפות חשובות ביישום הצעדים הזמניים וההומניטריים הללו ובסיוע לאנשים להתאחד עם משפחתם בקנדה. קנדה. פועלת - בכל רמה - כדי להקל על יציאתם של בני המשפחה המורחבת ולתמוך בבטיחותם. אנו נמשיך לתמוך בביטחון האנשים", אמר בסוף דבריו. 

 לאחרונה, התבטא חבר הכנסת שר המורשת, עמיחי אליהו ("עוצמה יהודית") בנושא ואמר בריאיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM כי "אם יאפשרו לתושבים בעזה לשפר דיור לארצות שרוצות לקבל אותן, נראה גם בעזה פחות אנשים. כבר עכשיו 150 אלף עזתים היגרו לארצות אחרות. כשאנו מדברים על מצב שאנו לא רוצים לחזור ל-7 באוקטובר בצורה כזו, הדרך היחידה היא שאנו נשווה את המשוואה מקצה לקצה".