מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווח ברשת אל ג'זירה, האיחוד האירופי דן בימים אלה בהטלת סנקציות על ישראל אם היא לא תציית להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג. אחת הסנקציות המוצעות היא שיבוש הסכם ההתאגדות האירופי עם ישראל.

"ירי להסרת איום": פרטים חדשים על תקרית חילופי האש עם צבא מצרים
הילדים וההורים בקו התפר בפאניקה: "מחבלים פשוט החליטו לירות צרורות"

יצוין כי הרעיון עצמו טרם יצא לפועל כי יש כמה מדינות שמתנגדות בראשן גרמניה והונגריה ואיטליה. גם היום - כדי לקבל החלטה לפגוע בהסכם ההתאגדות, נדרש קונצנזוס.

כזכור, "ישראל מקדמת את הפעולה הצבאית בדרום עזה למרות פסיקה של בית הדין הבינלאומי לצדק", אמר אתמול נציב האיחוד האירופי ג'וזפ בורל. "עלינו לבקש את יישום החלטת בית הדין הבינלאומי".

בורל אמר את הדברים לקראת פגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי, והוסיף כי יפעל גם להשגת החלטה מדינית על השקת משלחת ייעודית לסיוע בגבולות האיחוד האירופי למעבר הגבול ברפיח המכונה EUBAM.

הפצצה באזור רפיח (צילום :רשתות ערביות)

רשת אל-ערביה דיווחה בשבוע שעבר, כי האיחוד האירופי מתכנן לקיים ועידה לשלום במזרח התיכון כבר בחודש הבא. במזכר פנימי של האיחוד האירופי, שהגיע לידי הערוץ, נכתב כי "פסגה כזו יכולה להתקיים גם ללא נוכחות הצדדים המעורבים בקונפליקט". עוד הוצע בתזכיר: הטלת סנקציות על צדדים שיתנגדו להחלטות שיתקבלו בפסגה.