מלחמת חרבות ברזל: יו"ר פורום המזרח התיכון למחקרים אסטרטגיים ד"ר סמיר גטאס התראיין היום (רביעי) לערוץ אל חדאת' הסעודי ופרש את משנתו על המשך המלחמה המתנהלת ברצועת עזה והכניסה לעיר רפיח.

תהיה רעידת אדמה בתוך ישראל: מצרים החליטה לשבור את הכלים
"אפשר להעביר חטופים דרך המנהרות": אזור המפתח שכולם מתעלמים ממנו

בפתח הראיון אמר: "אמרנו מזמן שעניין הפעולה ברפיח זוכה לקונצנזוס בישראל למרות המחלוקות החריפות בין חברים בקבינט למפלגות האופוזיציה ובין נתניהו לממשלת הימין הקיצוני אולם כולם מסכימים ותומכים בפעולת רפיח. אפילו לאחר שנורו טילים מרפיח, שמונה טילים, גנץ שהוא אחד המתנגדים והמועמד הבולט לרשת את נתניהו, הצהיר שנפעל ברפיח ונמשיך בפעולה ברפיח ובכל מקום שחמאס נמצאת בו".

"על כן, הפעולה ברפיח זוכה לקונצנזוס בתוך הממשלה משני חלקיה, ממשלת החירום והממשלה הפוליטית המורחבת", המשיך. "יש לפעולה שלוש מטרות: המטרה הראשונה היא מה שמכונה הניסיון לשחרר או לחלץ את החטופים שישראל סבורה שהם נמצאים ברפיח או במנהרות רפיח למרות שאין לצה"ל ולממשלה הישראלית אינדיקציה או ראיה כלשהי לשהותם במקום זה".

הפצצה באזור רפיח (צילום :רשתות ערביות)

"יש לציין כי לפני כשבוע הכוחות הישראליים הצליחו לאתר ארבע גופות של חטופים בצפון רצועת עזה ולא ברפיח ועל כן המטרה הראשונה שישראל מדברת עליו הוא החטופים וכפי שאמרתי אין שום אינדיקציה לכך שבני הערובה נמצאים ברפיח. שנית, הדיבורים על חיסול מה שנותר מגדודי הקסאם, מקורות צבאיים ישראליים אמרו תחילה שיש ארבעה גדודים ולאחר מכן הפחיתו את מספרם לשני גדודים ואמרו ששני גדודים הסתננו לח'אן יונס ולאזורים במרכז ובצפון הרצועה", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "המטרה השלישית שהיא החשובה היא הקמת אזור חיץ חדש לאורך הגבול המשותף עם מצרים המכונה ציר פילדלפי. ישראל רואה בכך עניין קריטי מאוד היות שישראל טוענת בשקר בדרך כלל שזאת הריאה שחמאס נושמת באמצעותה ושמשם הבריחו נשק, טילים ועוד למרות שמצרים ושכל הראיות מאשרות שמצרים סתמה את המנהרות האלה לפני למעלה משש שנים".

"אולם ישראל מעוניינת להיכנס למעבר רפיח ולציר פילדלפי על מנת להקים חומת חיץ בעומק 6 מטרים עליה היא תתקין חיישנים על מנת לחשוף כל תנועה בתוואי", אמר בסיום הראיון. "ישראל הקצתה עד כה 16% משטח רצועת עזה לצורך הקמת אזור חיץ והיא צפויה להקצות 3 עד 4 קילומטר לאורך ציר פילדלפי כך שהשיעור יעמוד על 20% מרצועת עזה שהיא רצועה קטנה בעלת הצפיפות הגבוהה בעולם".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה