המשטרה הגרמנית מסרה היום (שישי) כי אדם שניסה לבצע פיגוע נורה ונפצע בהפגנה של הימין בכיכר מרקטפלאץ בעיר מנהיים בדרום מערב גרמניה, כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס". דוברות המשטרה מסרה כי בסך הכל שלושה בני אדם נפצעו, כולל השוטר שהותקף - "באופן משמעותי", כדבריהם. כל הפצועים פונו לבתי חולים. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה גבר מזוקן תוקף אנשים בכיכר בסכין, שאחד מהם סבל מחתך עמוק ברגלו, וסביבו מנסים לעצור אותו.

67% מהתלמידים המוסלמים בגרמניה מאמינים בחוקי השריעה יותר מחוקי המדינה

המשטרה מסרה כי "השתמשו בנשק חם נגד התוקף" כדי לנטרל אותו. מסוק חילוץ נכח במקום וחשמליות באזור הושבתו.

באותו הזמן, התקיים ברשתות החברתיות שידור חי של הפעיל האנטי-מוסלמי מייקל שטורצנברגר שהראה את בן ה-59 מתכונן לנאום בפני קהל קטן.  בצילומים שהסתובבו ברשתות החברתיות, הוא נצפה עם סימנים המקשרים לארגון שלו, ב"עיניים פקוחות", נגד האיסלאם. דגל גרמניה ודגל ישראל התנופף בדוכן שלו, וניתן היה לקרוא בבירור את הדרישה: "הפסק את האיסלאם הפוליטי!".

עמיתו של מייקל, סטפני קיזינה דיווח ל"בילד" הגרמני על מצבו של שטירצנברגר: "הוא נפגע ברגלו ובפנים והוא עובר ניתוח חירום. ככל הנראה אין סכנת חיים. זו ההתקפה החמורה השנייה נגדו, כשהראשונה התרחשה ב-2022".

מייקל שטירצנברגר הוא פעיל פוליטי. הוא היה דובר העיתונות של מינכן CSU ויו"ר המפלגה הקטנה "Die Freiheit". הוא מחברו של בלוג אנטי-איסלאמי וחבר ב"תנועת האזרחים פאקס אירופה". המתקפה התרחשה בעצרת של הארגון האנטי-איסלאמי הזה. הוא נודע ברחבי גרמניה לאחר שיזם עצומת אזרחים נגד בניית מסגד במינכן. עוד הורשע פעמיים: פעם אחת על העלבת שוטר, ופעם נוספת על הסתה והשפלה על בסיס דת. בעבר אף טען שאין הבדל בין מיין-קאמפף לבין הקוראן.