ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, צפוי להיפגש עם דיפלומטים מ-17 מדינות שאזרחיהן נחטפו ביום הטבח ע"י ארגון הטרור חמאס, כך דווח ב"וואלה!". את הדברים מסרו שני מקורות שנמצאים בקשר עם גורמים אמריקאים בכירים. 

יש רק דבר אחד שהוביל ל-7 באוקטובר, והוא לא מה שמדברים עליו|
"שבר גדול": בתו של החטוף שתועד בסרטון החמאס לא מאמינה שאביה טרם חזר

כזכור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציג אמש  בהצהרה דרמטית את המתווה שאישרה ישראל לעסקה שתכלול שחרור חטופים ואת סיומה של המלחמה: "זה הזמן שהמלחמה תסתיים והיום שאחרי יתחיל", אמר. בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו אישרו כי ניתן לצוות המשא ומתן מנדט לדון במתווה הנוכחי.

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

על פי ביידן, השלב הראשון של העסקה יכלול הפסקת אש בת שלושה שבועות, במסגרתה ייסוג צה"ל ממרכזי האוכלוסייה ברצועה ויתחיל שחרור של חטופים – נשים, קשישים, ומקרים הומניטאריים. בשלב זה גם יורשו תושבי הרצועה שנעקרו מבתיהם עם תחילת המלחמה, לחזור לצפון הרצועה, ותוגבר הזרמת הסיוע ההומניטארי. במקביל, יחלו דיונים לסיום המלחמה – והאש לא תחודש כל עוד מתקיים משא ומתן.

השלב השני יכלול את שחרור יתר החטופים, כולל חיילים וגברים בגיל מילואים – בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטינים. בנוסף, כוחות צה"ל ייסוגו מרצועת עזה. בשלב השלישי - תיערך התחלת שיקום הנזקים האדירים שנגרמו בלחימה לרצועת עזה, והחזרת גופות חטופים שמוחזקות בידי חמאס.