משרד החוץ של רוסיה עידכן לאחרונה כי סגן שר החוץ הרוסי והשליח המיוחד למזרח התיכון מטעם רוסיה, מיכאיל בוגדנוב, נפגש ביום חמישי האחרון עם בני משפחותיהם של החטופים בעלי האזרחות הרוסית אלכס לובנוב, אנדריי קוזלוב ואלכסנדר (סשה) טרופנוב.

השעון המתקתק של נתניהו: עסקה שלא תקודם בחודש הקרוב - לא תהיה בכלל
חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף; אזעקות בלתי פוסקות בצפון

בהודעה הרשמית נכתב כי בוגדנוב עדכן את קרובי החטופים על המאמצים לשחררם בהקדם. ממשרד החוץ הרוסי נמסר: "מיכאיל בוגדנוב דיבר בפירוט על המאמצים המתמשכים של הדיפלומטיה הרוסית, שמטרתם שחרור מהיר של בני ארצנו. עוד הודגש כי נושא הומניטרי חשוב זה נמצא בראש סדר העדיפויות של משרד החוץ הרוסי ושל שגרירויות רוסיה ברחבי המזרח התיכון, ומועלה על ידם במרץ בתקשורת עם אנשי הזרוע המדינית של חמאס, וכן בבירות של כמה מדינות באזור".

מיכאל בוגדנוב וראש הממשלה נתניהו (צילום: רויטרס)
מיכאל בוגדנוב וראש הממשלה נתניהו (צילום: רויטרס)

הפגישה הנ''ל מגיעה לאחר פגישה אחרת של בוגדנוב עם משלחת חמאס במטה משרד החוץ בתחילתו של חודש מרץ, בה הודה ארגון הטרור על תמיכתה של רוסיה בעם הפלסטיני וכן בירך אותה על "התוצאות החיוביות באיחוד השורות הפלסטיניות, בתגובה לתוקפנות, במתן הקלה לעמנו, בתמיכה בהתנגדות הפלסטינית האמיצה ובדגש על המשכיות הפגישות".

כמו כן, פרסום סרטונו השני של אלכסנדר (סשה) טרופנוב, אשר משפחתו כאמור נפגשה גם היא עם בוגדנוב, מתכתב עם תזמון הפגישה דווקא בעת זו. כזכור, טרופנוב הפעיל לחץ על המפגינים בסרטון לשחרורו ואמר כי: " נתניהו משקר עליכם, הם לא רוצים להחזיר אותנו בחיים, זה הרבה יותר זול ומשתלם".