סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "מהר" הכריזה היום (שבת) על שמונה מועמדים חדשים לנשיאות באיראן. הפוליטיקאים האיראנים מסעוד פזשקיאן, עלירזא זכאני, סיד אחמד רסולינז'אד, חביבאללה דחמרדה, סייד מוחמד-רזא מירתג'ודיני, פדא-חסין מאלכי, זהרה אלחיאן וחיד האגניאן נרשמו היום כמועמדים אפשריים בבחירות לנשיאות הרפובליקה האסלאמית שייערכו ב-28 ביוני.

בלבנון טוענים: שבעה נפגעו בתקיפה בדרום המדינה; קניון נפגע בקריית שמונה
בצה"ל טוענים: זה מה שהיה באמבולנס שהבעיר את הצפון

מסעוד פזשקיאן הוא פוליטיקאי איראני המייצג כיום את מחוזות הבחירה תבריז, אוסקו ואזרשהר בפרלמנט האיראני, וכן כיהן כסגן יו"ר הפרלמנט הראשון בין 29 במאי 2016 ל-26 במאי 2020. הוא כיהן כשר הבריאות בין השנים 2001–2005.

וחיד חקניאן הוא אחד ממפקדי הצבא לשעבר, שפעל בשנים האחרונות כסגנו לעניינים מיוחדים בלשכת מנהיג המהפכה האסלאמית.

סיד אחמד רסולינז'אד הוא פוליטיקאי ונציג מחוזות הבחירה דמאוונד ופירוזקוה בתקופת כהונתה ה-11 של המועצה האסלאמית.

עלי-רזא זכאני הוא פוליטיקאי איראני המכהן כראש עיריית טהרן מאז שנת 2021.

חביבאללה דחמארדה הוא מושל המחוזות סיסתאן ובלוצ'סטאן, לורסטאן וכרמאן וחבר הפרלמנט האסלאמי של איראן בקדנציות העשירית והאחת-עשרה.

סיד מחמד-רזא מירתג'ודיני הוא איש דת איראני ופוליטיקאי שמרני. הוא היה סגן הנשיא לעניינים פרלמנטריים בשנים 2009–2013 וחבר פרלמנט בשתי קדנציות, מ-2004 עד 2009 ומ-2020 עד 2024.

זהרה אלהיאן היא פוליטיקאית איראנית שמרנית, שכיהנה כחברת הפרלמנט האיראני בין השנים 2012-2008 ובין השנים 2024-2020.

סרטון מטהרן לאחר מציאת מסוקו של ראיסי (צילום :רשתות חברתיות באיראן)

תהליך הרישום לסיבוב ה-14 בבחירות לנשיאות איראן יצא לדרך ביום חמישי. אתמול הודיע מוחסן אסלאמי, דובר מטה הבחירות באיראן, כי מאז נפתחה ההרשמה נרשמו מחמדרזא סבאג'יאן, מצטפא כואכביאן, עבאס מוקתדאא'י, ע'ודרת עלי האשמטיאן, עבד אל-נאסר חמתי, סעיד ג'לילי ועלי לאריג'אני כמועמדים אפשריים להחליף את הנשיא הקודם אברהים ראיסי שנהרג בתאונת מסוק בחודש שעבר.