סיורדור סקאלה, חבר בית הנבחרים של איי פארו - מדינת איים זעירה הממוקמת צפונית לדנמרק, פתח בנאום תמיכה בעד ישראל במהלך ישיבת פרלמנט, בו אמר: "ביום שהמדינה הזאת לא תהיה של ישראל, היא תהיה כמו צב ללא שיריון".

הדיון בבג"ץ | נציג הישיבות: "הגיוס יפגע בחופש הדת של החרדים"
חיזבאללה עשה שלושה מהלכים דרמטיים, ובצה"ל מנסים לתת מענה

סקאלה החל את נאומו בהזכירו את הסופר סלמאן רושדי, שנולד ב-1947, שנה לפני הולדתה של ישראל. ב-1989, מספר סקאלה, האיראנים קראו להריגתו והפכו אותו למוקד התנקשויות. כשנה לפני כן, מציין הנציג הדני, חמאס החל לפעול כתנועה השמה ליעד את הכחדתה של ישראל והריגתם של כלל היהודים, בעודו מצטט פסוקי דת המאששים זאת.

"ההיגיון העקום של חמאס הוא שככול שיותר מתים נפגעים, מצולמים ומתועדים בטיק טוק- כך ייטב. ישראל תואשם ודעת העולם תתהפך נגדה, ואלו שימותו יהפכו לקדושים. צונאמי של פוסטים בטיק טוק ובאינסטגרם הוביל מיליונים במערב ליצור דעות פוליטיות חזקות, שלא מבוססות על ידע ותובנות, אלא על דחפים ויצרים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אני מסכים עם אמירת הממשלה הדנית", אמר סקאלה. "המלחמה עולה בחיי אזרחים רבים. זה חייב להיפסק. ישראל ממעיטה בערכו של האויב הקרקעי שלה. אחרי תשעה חודשים היא לא ניצחה צבאית. ישראל המקריבה את חיי אזרחיה, קיבלה את כל האשמה של חמאס. המפגינים לא מוחים רק נגד ישראל, רבים מהם גם תומכים בחמאס. ההבנה הנבעתת היא, כפי שעומדים הדברים, היא שכת המוות ניצחה. זה מפחיד".

בהמשך הוא התייחס להפגנות האנטישמיות באוניברסיטאות ובקופנגהן, בפרט, בהן נשמעות שוב ושוב הקריאות "מן הנהר ועד הים", והזהיר: "דמיינו שבמקום 'אינתיפאדה' ו'ג'יהאד', אנשים צעקו 'התקיפו את השחורים'".

"זוהי קריאה לעזרה לתקוף את המערב ממדינה שרגילה לעבדות, שבה הומוסקסואלים נידונים למוות במשפט על ידי סקילה וצליבה. 'אנחנו לא אנטישמים, אנחנו רק אנטי-ציונים', אומרים בחמאס ב-2017. 'אין לנו שום דבר נגד יהודים. רק אסור שהמדינה הזאת תהיה שלהם'. כולם יודעים שגורל היהודים יהיה במזרח התיכון. ביום שהמדינה הזאת לא תהיה שלהם הם יהיו צב ללא שיריון".

"שום דבר לא צץ מוואקום, אפילו לא אירוע ה-7 באוקטובר", ממשיך להסביר סקאלה. "ולמרות שאנחנו לא מסכימים לגבי מניעיו, אין ספק שהתסכול והייאוש של הפלסטינים אינו מובן".

בהמשך הוסיף: "הגינויים על ישראל מאשרים את ההפך של מה שחמאס מצהירים. כולם יודעים שהמחלוקות בתימן, איראן, עיראק, אפגניסטן, ערב הסעודית ולבנון לגמרי אדישות לכך שהמפגינים לא מכוונים נגד האפלה בקאבול או בטהרן, אלא נגד האור בתל אביב. נגד המקום היחיד בו מחזיקי הכוח יכולים לתת דין וחשבון, בו לנשים יש זכויות מלאות, בו הומוסקסואלים יכולים לחיות בחופש, בו יש חופש ביטוי".

"ישראל הזו היא סלמאן רושדי שנע בין המדינות", מסיים סקאלה עם שם הסופר שהוזכר בתחילת נאומו, ומדגיש בכך את חוסר השקט של ישראל בשעת מלחמתה.