ההלוויה שהפכה לפסגת הטרור: טקסי הקבורה של נשיא איראן איברהים ראיסי, שנהרג לפני כשבועיים בהתרסקות מסוק, נוצלו על ידי ארגוני הטרור לשורת פגישות נדירה ולהגברת התיאום בינם ובין איראן להמשך המלחמה נגד ישראל. כך דווח הבוקר (שני) בעיתון אל-אח'באר הרואה אור בביירות.

אחמדינג'אד הגיש מועמדות לנשיאות איראן, אבל לא בטוח שיוכל להתמודד

על פי הפרסום, שורה של פגישות נדירות נערכו בשולי אירועי ההלוויה ההמוניים שנערכו לנשיא בטהרן, והשתתפו בהן מה שהגדיר העיתון "מנהיגים בקו הראשון" של ארגוני טרור רבים שנתמכים בידי איראן ברחבי המזרח התיכון. המקורות שציטט כלי התקשורת הלבנוני מסרו כי תוכן הפגישות התמקד בתיאום הפעילות של "ציר ההתנגדות" בעזה, עיראק, לבנון ותימן ובין ההנהגה האיראנית.

אירועי לווית הנשיא ראיסי באיראן (צילום: רויטרס)
אירועי לווית הנשיא ראיסי באיראן (צילום: רויטרס)

"פסגת הטרור" הזו כללה, כך על פי הדיווח, נוכחות פיזית של מפקד כוח קודס במשמרות המהפיכה של איראן איסמעיל קאאני וכן השתתפות נדירה יחסית של סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם; ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, ובכיר הארגון חאלד משעל; בכיר במיליציה השיעית הפרו-איראנית "גדודי חיזבאללה בעיראק" אבו חוסיין אל-חמידאווי והמנהיג של המיליצייה הפרו-איראנית "נוג'בא" הפועלת בעיראק ובסוריה אכרם אל-כעבי.

"העמדה שהוסכמה בפגישות היא המשך המלחמה, עד התבוסה של ישראל והפסקת האש", טענו המקורות ששוחחו עם העיתון, "הוחלט על המשך והידוק שיתוף הפעולה באזור באמצעות חדר מבצעים משותף, מתן דו"חות תקופתיים על אירועים אקטואליים והמשך התמיכה בפעולות של הפלסטנים נגד ישראל".

בסוף השבוע הכריזה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "מהר" על שמונה מועמדים חדשים לנשיאות באיראן. הפוליטיקאים האיראנים מסעוד פזשקיאן, עלירזא זכאני, סיד אחמד רסולינז'אד, חביבאללה דחמרדה, סייד מוחמד-רזא מירתג'ודיני, פדא-חסין מאלכי, זהרה אלחיאן וחיד האגניאן נרשמו היום כמועמדים אפשריים בבחירות לנשיאות הרפובליקה האסלאמית שייערכו ב-28 ביוני.

מחמוד אחמדינג'אד (צילום: רויטרס)
מחמוד אחמדינג'אד (צילום: רויטרס)

בנוסף, נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, שפרש מתפקידו ב-2013 הודיע על כוונתו לחזור לחיים הפוליטיים ולכס השלטון. בשיחה עם מעריב, אמר ד"ר מנחם מרחבי, חוקר בתחומי איראן המודרנית והאסלאם השיעי כי "הסיכוי של אחמדינג'אד להיבחר אינו גדול, אפילו נמוך מאוד", ומסביר: "זה מאוד נדיר שנשיא עשה קדנציה וחוזר. אם הוא יעשה את זה, מדובר בתקדים".

לדברי המומחה, הקדנציה השנייה של אחמדינג'אד הייתה מאוד עכורה, "הוא לא בא בטוב כבר לאיראנים". ד"ר מרחבי סיפר ש"אחמדינג'אד סיים את הקדנציה שלו בשן ועין. היו חשדות לשחיתות סביבו, לא כלפיו אישית, אלא כלפי האנשים שלו. הוא הביא אנשים אנטי ממסדיים שדי הרגיזו את הממסד".