בנו של נשיא ארה״ב ג'ו ביידן, האנטר ביידן, הועמד לדין הבוקר (שני) בגין הכחשת שימוש בסמים בעת רכישת נשק. למרבה האירוניה, המקרה צפוי לשמש את הרפובליקנים כנשק פוליטי בניסיון להכשיל את קמפיין הבחירות של ביידן וכהסחת דעת מהרשעתו של המתחרה דונלד טראמפ. כזכור, המועמד הרפובליקני והנשיא לשעבר, הורשע ב-34 סעיפים בפרשת דמי השתיקה לסטורמי דניאלס בשבוע שעבר.

לאחר שנתניהו הצהיר שלא תהיה עצירת מלחמה, נחשפה המלכודת הסמויה   
"מפחד להסתכל בעיניים": התרגיל של בן גביר למשפחות החטופים   

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

לפי התביעה, האנטר ביידן שיקר לגבי שימוש בסמים בעת שרכש אקדח בשנת 2018. אם יימצא אשם, הוא עלול לעמוד בפני עונש מאסר כבד, אך זה תרחיש לא סביר. לפי ההערכות כעת, ניתן יהיה להגיע לעסקת טיעון שתתבסס על היסטוריית ההתמכרויות של ביידן וסיפור חייו האישי.  בנו של הנשיא הודה שנאבק בהתמכרות לקוקאין בשנת 2018, אך עורכי דינו הכחישו שעבר על החוק. באוטוביוגרפיה שלו ״דברים יפים״ תיאר האנטר ביידן איך האבל הכבד על מות אחיו הגדול מסרטן המוח הוביל אותו לצריכת סמים ואלכוהול. האחים היו קרובים מאוד, לאחר ששרדו תאונת דרכים ואיבדו את אמם ואחותם התינוקת.

האנטר ביידן הודה כי הוא נקי משימוש בסמים מאז שנת 2019, אך התביעה מתכוונת להשתמש בספר זיכרונותיו כדי לטעון שהיה עדיין מכור, למרות שהכחיש זאת בטופס רכישת האקדח. עסקת הטיעון, שכבר קרסה בשנה שעברה, יכולה עדיין להתחדש במהלך המשפט הנוכחי.

האנטר ביידן ואשתו מליסה כהן ביידן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
האנטר ביידן ואשתו מליסה כהן ביידן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

מה שבטוח, הרפובליקנים ללא ספק ינצלו את ההזדמנות וישתמשו בתהליך המשפטי שמתנהל כעת כדי לתקוף את ג'ו ביידן, אביו של האנטר. עיתוי מצער עבור הנשיא המכהן ועבור המפלגה הדמוקרטית, שמבקשים להדגיש בקמפיין הבחירות שלהם את עובדת היותו של דונלד טראמפ הנשיא האמריקני היחיד שהורשע בבית משפט כעבריין.