גורמים בחמאס טענו לאחרונה כי ההצעה הישראלית לא תואמת להצעתו הפוטנציאלית של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן בעוד רה"מ בנימין נתניהו עומד בין הפטיש לסדן בכל הקשור להחלטה על קיום העסקה, כך על פי פרסום בעיתון האמריקאי ה"וול סטריט ג'ורנל" .

לאחר שנתניהו הצהיר שלא תהיה עצירת מלחמה, נחשפה המלכודת הסמויה
"סמל לרוח האדם": השר לשעבר דוד לוי מובא למנוחות בבית שאן

גורמים בחמאס תופסים את הצעתו של ביידן ״רצינית״, אך מעוניינים בהצעה מפורטת ושקופה בכתב הכוללת הפסקת אש מתמשכת, טוענים מספר מתווכים ערבים. סינוואר לא ממהר לסיים את המלחמה, ומאמין שהיא הופכת את ישראל למצורעת מבחינה בינלאומית תוך החייאת הנרטיב הלאומי הפלסטיני, כך עולה מהודעות ששלח סינוואר למתווכות הערביות.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מחוקרו של סינוואר, קובי מיכה, שדיבר אמש עם מעריב נטען כי "חמאס לא מעוניין בעסקה - היא נכפית עליו". "התנאים של חמאס נשארו גרועים ומשפילים את מדינת ישראל", הוסיף ברדה. "חמאס לא בגישה של עסקה כרגע", הוא הבהיר. "לא ייתנו את כל החטופים עד שיהיו בטוחים שהם ממשיכים בשלטון ושאין מלחמה יותר. אסור למדינת ישראל להשלות את עצמה. עד היום הם לא מוכנים להגיד כמה מתים, כמה חיים, מי השמות - כדי שנופתע מהתוצאות. אלה חמאס. זה קשה להבין את זה כי אג׳נדת חמאס היא להשמיד יהודים - לא להחזיר אותם חיים, זו האמונה שלהם".

המנהיגים הפוליטיים של חמאס ברחבי העולם, לעומת זאת, להוטים לסיים את המלחמה בתנאי שהסכם מבטיח את הישרדותה של חמאס, ויעניק לתנועה תפקיד יציב ומתמשך בשלטון בעזה.

גורמים בחמאס אמרו למתווכים כי ההצעה הישראלית האחרונה שקיבלו תיארה תקופה של "שקט בר-קיימא" במונחים מעורפלים משהו. בחמאס חוששים שישראל רוצה לחזור להילחם לאחר הפסקה זמנית ושחרור החטופים. "ישראל לא רצינית לגבי משא ומתן על הפסקת אש", אמר אתמול (ראשון) ע'זי חמאד, בכיר בחמאס, לשדרן הסעודי ב- MBC Group.