על סמך תוצאות מוקדמות בבחירות הכלליות, מפלגת בהרטיה ג'נאטה (BJP) של ראש הממשלה המכהן נרנדרה מודי עשויה לא להגיע לרוב מוחלט ולהסתמך על בעלות ברית ותיקות של הקואליציה כדי להרכיב ממשלה. לפני ספירת הקולות, מודי וה-BJP קיוו לרוב על של 400 מושבים בבית התחתון של הפרלמנט עם 543 מושבים.

תוצאות הבחירות בהודו יתפרסמו בקרוב - ויהיו כנראה השלכות גם על ישראל | דעה

לאחר שספירת הקולות יצאה לדרך, התברר כי ברית של מפלגות אופוזיציה הצליחה יותר ממה שצפו התחזיות, למרות שמודי טען לניצחון "היסטורי" בציוץ קצר ב-X. רשויות הבחירות עדיין סופרות קולות ותוצאות מלאות צפויות בשעות הקרובות.

זאת לאחר שלמעלה מ-640 מיליון איש הצביעו בשבעה שלבים לאורך ששת השבועות האחרונים. קמפיין הבחירות נערך בצל גל חום כבד בצפון המדינה שהביא למותם של לפחות 43 עובדי קלפיות. נדמה שהקרב צמוד יותר ממה שהוערך תחילה, למרות שראש הממשלה המכהן מודי עדיין צפוי לנצח בבחירות.

במדינת אוטר פראדש, המדינה עם המספר הגדול ביותר של מושבים, וועידת הבחירות מעמידה את המפלגה המכהנת bjp מול מפלגות האופוזיציה, סממן לפגיעה ברורה בדומיננטיות של ה-bjp. החשיבות לתוצאות באוטר פרדש קריטיות, היא נחשבת למדינה המסמלת את שאר מגמות ההצבעה בקרב שאר האזרחים.

לפני כשלושה ימים, לפי סקר שהוצג ברשת CNN, הסתמן כי מפלגת ה-BJP שבראשה עומד ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי צפויה לזכות בבחירות הכלליות. לפי הסקר המפלגה צפויה לזכות ב-355 עד 370 מושבים.

נרנדרה מודי מכהן כראש הממשלה החל מאפריל 2014. כהונתו כראש ממשלת הודו אופיינה גם היא בצמיחה נרחבת בהודו לצד טענות להתגברות המתח הבין דתי במדינה וקידום ההינדוטבה. המגזין "טיים" כלל את מודי ברשימת מאה האנשים המשפיעים בעולם בשנים 2014, 2015, 2017, 2020 ו-2021. בשנת 2017, הגיע ראשונה לביקור בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כשהגיע: "היחסים בינינו כה טבעיים, שצריך לשאול למה זה לקח כל כך הרבה זמן".