נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר היום (רביעי) את גרמניה כי השימוש של אוקראינה בנשק שלה כדי לפגוע במטרות ברוסיה יהיה "צעד מסוכן" ויעיב על היחסים בין ברלין למוסקבה. את דבריו אמר במהלך פגישה עם נציגי סוכנויות חדשות בינלאומיות במסגרת הפורום הכלכלי הבינלאומי של סנט פטרבורג. מעבר לכך, לפי פוטין, רוסיה תוכל לספק למדינות אחרות נשק ארוך טווח כדי לפגוע במטרות מערביות. 

היבשת בהלם: זה הרמטכ"ל האירופי ששימש כסוכן סמוי של פוטין

תרגילים צבאיים בבלארוס לאחר שפוטין העביר נשק גרעיני למדינה (צילום: רויטרס)

נזכיר כי גרמניה הצטרפה לארה"ב שאפשרה לאחרונה לאוקראינה לפגוע בכמה מטרות על אדמת רוסיה באמצעות נשק ארוך טווח שהיא מספקת לקייב.

פוטין אמר כי "כשהטנקים הגרמנים הראשונים, שיוצרו בגרמניה, הופיעו על אדמת אוקראינה, זה כבר גרם לזעזוע מוסרי ואתי ברוסיה. היחס כלפי הרפובליקה הפדרלית הגרמנית בחברה הרוסית תמיד היה טוב. טוב מאוד. אבל עכשיו, כשאומרים שיופיעו כמה טילים שיפגעו במטרות בשטח רוסי, זה כמובן הורס לחלוטין את יחסי רוסיה-גרמניה".

"השתגעתם?"

בהמשך מסיבת העיתונאים פוטין נשאל על האיומים ששיגר בשנתיים שמאז פלישת רוסיה לאוקראינה על ברית נאטו. כזכור, עם פרוץ המלחמה, הודחה רוסיה מהברית, לאחר חברות בת 31 שנים. בשלב זה בדבריו, נשמע שפוטין יוצא מכליו: "אל תציירו תמונה לפיה רוסיה היא האויבת של נאטו", הצהיר. "זה שטויות, השתגעתם? מי המציא את זה?".

פוטין גם הציב אולטימטום למלחמה, ואמר: "אם אתם רוצים שהתוקפנות באוקראינה תיפסק, על המערב להפסיק לספק לה תחמושת. במצב הזה המלחמה תסתיים תוך חודשיים, שלושה חודשים מקסימום", הוא הוסיף: "אני קורא לכולם לא להתערב בתהליך השגת השלום".