קצת צדק במציאות האנטי-ישראלית הקשה בימים אלו בעולם: בריאנה ג'וי גריי, עיתונאית אמריקאית אשר התייחסה באופן מחפיר לירדן גונן, שאחותה רומי גונן נמצאת בשבי חמאס, במהלך ריאיון שנערך לפני יומיים, פוטרה היום (שישי) מעבודתה.

"יותר מ-240 ימים בחשיכה": משפחות החטופים זועקים לעזרה

הריאיון של גונן נערך במסגרת תכנית היוטיוב הפופולרית "Rising", שמופקת על ידי ענקית המדיה Nexstar. גריי הינה עורכת דין ועיתונאית ותיקה, אשר ידועה בסיקור האנטי-ישראלי שלה, במיוחד מאז אירועי שבעה באוקטובר. היא הואשמה, בין היתר, באנטישמיות בהכחשת מעשי האונס של חמאס בשבת השחורה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במהלך הריאון עם גונן, גריי קטעה אותה מספר פעמים, הגיבה בטון מזלזל במיוחד כלפי דבריה של אישה שבסך הכל רצתה להשמיע את זעקתה כאחות לאישה צעירה אחרת שנמצאת כבר שמונה חודשים בשבי של ארגון טרור אכזרי - אבל אלו דברים שלמרבה הצער כבר ראינו מפי מראיינים כאלה ואחרים. השיא של החרפה הגיע ממש בסופו של הריאיון.

רומי גונן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
רומי גונן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אחרי השיחה המתוחה, גונן נפרדה מגריי עם המילים: "אני באמת מקווה, שאת ספציפית, תאמיני לנשים כשהן אומרות שנפגעו", למה שהמראיינת הגיבה בציקצוק לשון וגלגול עיניים הפגנתיים במיוחד. היום, כאמור, היא שילמה את המחיר על התנהגותה הבזויה, כאשר Nexstar הגישה לה את מכתב הפיטורים.

גריי שיתפה את המכתב ברשתות החברתיות והאשימה את מעסיקיה (הקודמים בשלב זה) ב"דפוס ברור של דיכוי חופש הביטוי, במיוחד כאשר מדובר בביקורת כלפי ישראל".