השופט העומד בראש ההרכב במשפט נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הודיע ​​לצוות ההגנה שלו אתמול על תגובה שפורסמה בעמוד הפייסבוק הציבורי של בית המשפט, שמרמזת שאחד מחבר מושבעים שוחח עם משפחתו על פסק הדין עוד לפני סיום המשפט. 

יחזור לבית הלבן ויוביל להרשעת יריביו? המתקפה החריגה של טראמפ
האם ארצות הברית תנוהל מהכלא? משמעויות הכרעת הדין של טראמפ

"היום נודע לבית המשפט על תגובה שפורסמה בעמוד הפייסבוק הציבורי של מערכת המשפט ואשר אני מביא כעת לידיעתך. בתגובה, המשתמש מייקל אנדרסון מציין: 'בן דוד שלי הוא מושבע ואומר שטראמפ מורשע! תודה לכם אנשים על כל העבודה הקשה שלכם'", כתב השופט חואן מרצ'ן לפרקליטיו של טרמאפ וכן גם לסנגוריו. 

דונלד טראמפ בבית המשפט במנהטן (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
דונלד טראמפ בבית המשפט במנהטן (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

השופט מרצ'ן לא ציין אם הפוסט הוא לגיטימי או אולי תוצאה של מתיחה, אך החלטתו של להתריע גרמה לסערה מאחר והמושבעים קיבלו הוראה שלא לדון בענייני התיק כל עוד המשפט מתנהל. החוק הפלילי בניו יורק קובע כי נאשם יכול לדרוש לבטל הרשעה בגין התנהגות בלתי הולמת של מושבעים אם הוא  מוכיח שההתנהגות הפסולה יצרה סיכון משמעותי לדעות קדומות. אסור למושבעים לדבר עם איש על משפט או דיונים עד לסיומו.

לאורך המשפט ומאז הרשעתו, טראמפ מתח ביקורת על פסק הדין, על השופט ועל מערכת המשפט. בראיון ל ערוץ טלוויזיה אמריקאי "ניוזמקס" השבוע הוא התלונן כי הוא "מעולם לא ראה זיק של חיוך מחבר המושבעים". 

כזכור, חבר מושבעים בניו יורק מצא את טראמפ אשם ב-34 סעיפי אישום של זיוף מסמכים עסקיים, במסגרת מה שהתובעים תיארו כמרמה נגד העם האמריקאי. המושבעים קבעו כי טראמפ זייף רשומות כדי להסתיר את מטרת הכסף שניתן למייקל כהן, מקורבו לשעבר. הרשומות הכוזבות הסוו את התשלומים כהוצאות משפטיות רגילות, בעוד שבפועל טראמפ החזיר לכהן 130 אלף דולר עבור דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס על קשר מיני עם טראמפ.

ההרשעה בפשע דורשת עונש של עד 4 שנות מאסר, אך ייתכן שטראמפ לא יראה כלא. הוא עשוי לקבל עונש מאסר על תנאי, וצפוי לערער על פסק הדין - כלומר ייתכן שיחלפו שנים עד שהמקרה ייפתר סופית. עם זאת, החלטת חבר המושבעים היא רגע בלתי נשכח בהיסטוריה של אמריקה. השופט יגזור את דינו של טראמפ ב-11 ביולי - 4 ימים לפני ועידת המפלגה הרפובליקנית בה הוא צפוי להיות מוכרז רשמית כמועמד המפלגה לנשיאות.