חזרתם המיוחלת של ארבעת החטופים: נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו שהוחזקו 246 ימים בשבי החמאס לאחר שנחטפו ממסיבת ה״נובה״ ליד רעים, חולצו היום במבצע מיוחד של צה״ל.

כבר לא דרך סוריה: כך מצליחה איראן להעביר נשק לחיזבאללה וחמאס
חוזרים הביתה: אלו ארבעת החטופים ששוחררו | השמות והסיפורים

כלי התקשורת העולמיים חגגו על שובם של הארבעה לביתם, כשנועה ארגמני שהפכה לסמל בעקבות הסרטון בו נראית מתחננת על חייה ומובלת על אופנוע, נראתה בכותרות הראשיות של עיתון הגארדיאן הבריטי, לה מונד הצרפתי גם הוא מיקם את הידיעה המשמחת בראש האתר, וול סטריט ג׳ורנל, וושינגטון פוסט והניו יורק טיימס גם הם יצאו בפוש מיוחד לקראת המאורע המרגש.



טריי יינגסט, כתב המלחמות הפופולרי של הערוץ האמריקאי ״פוקס ניוז״ שמסקר את הסכסוך הישראלי-פלסטיני גם הוא פרסם בחשבון הטוויטר שלו, המונה 440 אלף עוקבים, את החדשות המשמחות בסרטון מיוחד. סטפן זייברט, שגריר גרמניה בישראל, הוסיף לפרסם פוסט גם הוא עם תמונותיהם של החטופים השבים עם ההודעה: "שמחה, הקלה ודמעות בכל ישראל עם החדשות של שחרורכם, החדשות הטובות הראשונות מזה הרבה זמן".

הערוץ האמריקאי CNN פתח בסיקור נרחב מהרגע שהחדשות המשמחות פורסמו. ״תראו כמה חיוורת היא, תראו את זה מדהים לראות אותה עכשיו, אחרי 246 ימים בשבי והיא שרדה אותם. החטופים כנראה נשארו מתחת לאדמה במשך כל כך הרבה זמן״, אמר ניק רוברטסון, כתב הדיפלומטיה הבינלאומית. ״זאת טראומה אינטנסיבית שהם עברו וייקח המון זמן להתגבר על זה״, אמר בהתרגשות על רקע חגיגות ספונטניות ברמת גן מלוות במחיאות כפיים, צהלות שמחה ודגלי כחול-לבן.


תגובות מנהיגי העולם מתחילות גם הם לזרום. בחשבון ה- x (טוויטר) שמח קארל נהאמר, קנצלר אוסטריה, על החדשות וכתב: ״הוקל לנו מאוד שארבעה בני ערובה חולצו על ידי כוחות הביטחון הישראליים וחולקים את שמחת משפחותיהם. עם זאת, רבים מדי עדיין מוחזקים באכזריות כבני ערובה על ידי חמאס. את כולם צריך לשחרר מיד. כמו כן, כל המאמצים יימשכו כדי להחזיר את בן הערובה האוסטרי/ישראלי שלנו, טל שוהם, למשפחתו".

חירט ווילדרס, מנהיג הימין בהולנד ומי שצפוי להרכיב את הממשלה הבאה במדינתו, וגם פרו-ישראלי, בציוץ המברך על חילוץ ארבעת הישראלים וכותב: ״עם ישראל חי״ בעברית וארבעה לבבות אדומים.

רדוסלב שיקורסקי, שר החוץ הפולני בטוויטר שיתף גם הוא: "מי ייתן וכל החטופים ישובו לביתם ויגיע השלום בין ישראל לפלסטין״. אמירה זו של המנהיג הפולני תופסת משמעות כפולה בהינתן העובדה שאלמוג מאיר ששוחרר מבין ארבעת החטופים הינו אזרח ישראלי-פולני.