על רקע הודעתם של מנהיגי מדינות ה-G7 על הענקת הלוואות בסך 50 מיליארד דולר לצבא אוקראינה, רוסיה עדיין ממשיכה להתגאות בהישגיה ולהמשיך להרים את ראשה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע הערב (שישי) בשידורי הטלוויזיה הרוסים כי כ-700,000 חיילים רוסים נלחמים באוקראינה. בעת שנפגש עם החיילים יידע אותם במספר הכוחות ואמר להם: "יש כ-700,000 (חיילים) באזור שבו אנו מבצעים את המבצע הצבאי המיוחד שלנו".

הכסף הרוסי הופך לחרב פיפיות: ההטרלה של מנהיגי המערב לפוטין
מועברים לרכב, תחת אש כבדה: תיעוד חדש מחילוץ החטופים ההרואי | צפו

בדצמבר האחרון, במסיבת העיתונאים השנתית שלו לציון סוף השנה, הודיע ​​פוטין כי 617,000 חיילים רוסים השתתפו בפעולות קרב באוקראינה, וציין כי 244,000 מהם גויסו. הנתון האחרון מגיע לאחר שמוסקבה פתחה במתקפה קרקעית גדולה באזור חרקוב, שבצפון-מזרח אוקראינה, במאי האחרון.

מוסקבה לרוב ממעטת לדבר על ההפסדים שהיא סופגת כחלק מהסכסוך המתמשך עם רוסיה, אותו היא מסרבת לכנות כ"מלחמה" ומתעקשת לדבוק בכינוי "מבצע צבאי מיוחד". רוסיה דיווחה על מניין הרוגים אוקראינים באופן רשמי רק החל מספטמבר 2022. המספר הרשמי האחרון שהכריזה עליו היה 5,937 חיילים, נכון לאותו יום ההכרזה. ברם, ניתוחים והערכות רבות שהתקיימו על ידי סוכנויות ביון מערביות טוענים כי מניין ההרוגים הרוסי עומד על עשרות אלפים.

כמעט ברור כי לרוסיה יש יתרון מספרי על אוקראינה בשדה הקרב. עם זאת, נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הודה כבר בעבר שישנן בעיות בגיוס וברוח הקרב בשורות כוחותיו, שלעיתים הצליחו לעקוף את כוחות רוסיה מבחינת ציוד. בזירה האוקראינית, בבירה קייב הספיקו להוריד את גיל המינימום לגיוס ולהחמיר את העונשים על מי שמתחמק משירות צבאי.