הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ סיפק אמירה מעוררת מחלוקת לאחר שאמר בריאיון לאתר האמריקאי "סמפור" כי הוא אינו גזען מאחר ויש לו "הרבה חברים שחורים".

"יש לי כל כך הרבה חברים שחורים שאם הייתי גזען, הם לא היו חברים, הם היו יודעים טוב יותר מכל אחד", אמר טראמפ בראיון רחב היקף. "הם לא היו איתי שתי דקות אם היו חושבים שאני גזען - ואני לא גזען" הוא הוסיף. הנשיא לשעבר גם חזר על הערות לפיהן כמה מצביעי שחורים תומכים בו מכיוון שהוא גם "מופלה לרעה" על ידי מערכת המשפט הפלילי.

אנטישמיות בקמפוסים ותמיכה בטראמפ: הקהילה היהודית בארה"ב משנה כיוון

"אני חושב שזה דרך אוסמוזה. הם רואים מה קורה. ורבים מהם מרגישים שקרו להם דברים דומים", אמר טראמפ. "כלומר, הם הביעו את זה בצורה מאוד ברורה ומאוד ברורה. הם רואים מה קרה להם", אמר.

בחודשים האחרונים, מסע הבחירות של הנשיא לשעבר ניסה לגייס מצביעים "אפרו-אמריקאים", לאחר שההתלהבות מהנשיא ג'ו ביידן הלכה ודעכה בקרב הדמוגרפיים המרכזיים. סקר של חדשות NBC באפריל הראה כי ביידן מוביל על טראמפ בקרב המצביעים ב-71% עד 13%, אבל זה ירידה לעומת סקרים ב-2020 , שמצאו הפרש של 87% עד 12% עבור ביידן.

בסוף השבוע הקרוב, טראמפ אמור לבקר בכנסייה בדטרויט, עיר עם אוכלוסייה אפרו-אמריקאית בעיקרה. הוא גם ערך עצרת בברונקס לאחרונה.