ממשלת דנמרק פנתה לאזרחיה בקריאה להתכונן למתקפה או למשבר אחר על ידי אגירת מים, מזון ותרופות, וכן על ידי החזקת גלולות יוד בבית. האיום הגובר מצד רוסיה הוביל את הרשויות הדניות להגביר את מוכנותן ולהנחות את האזרחים לנקוט בצעדים דומים.

הצעת נתניהו אושרה: שהות התושבים שפונו תוארך במלונות ובמעני הדיור
לאחר פרסום דוח הרעב בעזה? הדוח החדש מציג תמונה הפוכה

שר ההגנה הדני, טרולס לונד פולסן, הצהיר בנאום באסיפה הדמוקרטית השנתית של המדינה כי "המציאות היא שדנמרק ובעלות בריתה מאוימות על ידי מלחמה היברידית". הוא הוסיף: "כל אחד מאיתנו צריך להתכונן לאפשרות שלתקופה קצרה, נהיה ללא גישה לחשמל או מים, או שלא נוכל לרכוש מוצרים בסיסיים".

ההמלצות כוללות אגירת מזון שאינו מתכלה ושאינו דורש תנור או כיריים להכנה, וכן לפחות 9 ליטרים של מים לאדם, מספיק לשלושה ימים. על האזרחים גם להתכונן לתקלות חשמל על ידי החזקת סוללות, פנסים ונרות בהישג יד, ולדאוג ליכולת להתחמם ללא מערכת חימום מרכזית.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על הסיפוח. באדיבות רויטרס

הרשויות ממליצות גם לאזרחים מתחת לגיל 40 לשמור גלולות יוד בבית למקרה של תאונה גרעינית, למרות ש"לא סביר מאוד" שיהיה בהן צורך, על פי לאילה ריינברג, ראש סוכנות ניהול החירום של דנמרק. היא גם קראה לדנים לא להיכנס לפניקה ולצבור בהדרגה את האספקה הנדרשת.

ההנחיות מגיעות לאחר שדנמרק העלתה בתחילת החודש את רמת האיום מפני מתקפות סייבר הרסניות נגד חברות ורשויות, בטענה שרוסיה מפגינה נכונות הולכת וגוברת לנקוט בסיכונים כדי לבצע התקפות היברידיות.