מלחמת חרבות ברזל: תערוכת אאורוסאטורי, התערוכה הגדולה ביותר בצרפת לכוחות היבשה, נפתחת היום (שני). בצרפת אסרו על ישראל להציג בתערוכת הנשק, אך את הנכנסים לתערוכה מקדם טנק צרפתי שעליו מורכבת מערכת ״מעיל רוח״ (נגד טילי נ״ט) ישראלית, Trophy בשמה הלועזי, מתוצרת הארגון הביטחוני רפא״ל.

"אין יותר קבינט מלחמה": נתניהו החליט להעביר את מוקד הכוח
בלבנון מתלוננים: "ישראל יורה עלינו באמצע החג" | רכב הותקף באזור צור

חברות ישראליות עוקפות את המצור ומציגות את מוצריהן. נשיא צרפת עמנואל מקרון סגר לפני שלושה שבועות את דלתות אאורוסאטורי בפני חברות ישראליות, מכיוון שממשלת נתניהו לא נענתה לבקשתו לסיים את המבצע הצבאי ברפיח. הממשלה הצרפתית אסרה על חברות ישראליות להשתתף באאורוסאטורי 2024.

כאמור אאורוסאטורי פותחת את דלתותיה היום, ומוצרים ישראלים מוצגים למרות שהם מודרים. חברת ההגנה מבוססת ספרד ג'נרל דינמיקס אירופיאן לאנד סיסטמס מציגה את כלי הרכב המשוריינים שלה מדגם פנדור 6X6. משפחת פנדור כוללת גרסאות 6X6 ו-8X8 עם תצורות אמפיביות או יבשתיות. הפנדור 6X6 המוצג באאורוסאטורי מצויד בצריח של חברת אלביט מערכות הישראלית. שתי החברות לחצו ידיים במאי כדי לשלב מערכות מרגמה לא מאוישות בקוטר 120 מ"מ לתוך פנדור.

תוצאת החוזה בשווי של כ-53 מיליון דולר מוצגת בתערוכה. ידוע כי מערכות המרגמה הלא מאוישות Crossbow בקוטר 120 מ"מ עם רתע רך יסופקו ללקוח אירופי שלא נחשף. Crossbow נחשפה בתערוכת DSEI בלונדון ב-2023.

תיעוד מהתקיפות (צילום :דובר צה"ל)

על פי אלביט, Crossbow יכולה לירות את הסבב הראשון בפחות מ-30 שניות עם עשרה סבבים לדקה וקצב ירי מתמשך של שישה סבבים לדקה. המערכת יכולה לירות תחמושת נאט"ו מגוונת בקוטר 120 מ"מ, כולל פצצת מרגמה מונחית מדגם Iron Sting.