בית המשפט בצרפת ביטל הבוקר (שלישי) את ההחלטה האוסרת על כניסת ישראלים לתערוכת הנשק יורוסטורי 2024 בפריז. החברה המארגנת את התערוכה ערערה על ההחלטה, אך בית המשפט בצרפת דחה את הדיון בערעור להיום.  גם התאחדות התעשיינים התנגדה להחלטה, ועתרה לבית המשפט העליון בצרפת.

כזכור, בית המשפט המחוזי בצרפת הורה על כניסת אזרחים ישראלים כלל לתערוכת הנשק, אולם בהמשך הבהירו בפריז כי על החברות הישראליות ועובדיהן תיאסר כניסה לתערוכה, בעוד שישראלי שעובד עבור חברה שאינה ישראלית יורשה להשתתף בתערוכה. מארגני התערוכה יגישו עתירה בצרפת על החלטת המחוזי. 

בלי בושה: כך הנשק הישראלי מוצג בתערוכה בצרפת - למרות האיסור

משרד ההגנה הצרפתי הורה בחודש שעבר למארגנים לאסור על התעשייה הביטחונית הישראלית להקים דוכן באירוע, ואמר כי "התנאים אינם נכונים יותר לארח חברות ישראליות בתערוכת פריז לאור העובדה שהנשיא הצרפתי קורא הפסקת פעילות צה"ל ברפיח". שבעים וארבע חברות ישראליות היו אמורות להיות מיוצגות בדוכן, אולם המארגנים הודיעו אז כי אזרחים ישראלים יוכלו לבקר ביריד.

בשל כך, ארגון פרו-פלסטיני הגיש עתירה לבית המשפט בטענה שביטול הדוכן לא מבטיח היעדר נוכחות של ישראלים. בית המשפט קיבל את הטענה כאמור, והורה  לחברה המארגנת למנוע גם כניסה של אזרחים ישראלים מחשש שהם "עלולים להיות מתווכים". בית המשפט נימק את החלטתו בכך שאמר כי "המארגנים למעשה השאירו פתח להשתתפות של יצרני נשק ישראלים" והורה לחברה המארגנת לתלות את ההחלטה על שערי הכניסה.