אזרח לבנוני הסתבך היום (רביעי) בשל תיעוד סתמי של תקיפת צה"ל בלבנון, ונאלץ להסגיר את עצמו לשירותי המודיעין. הסיבה? הצילום החל עוד בטרם פגעו חימושי צה"ל במטרה, ורגע ההפצצה תועד – מה שגרם לגולשים ברשתות החברתיות להעלות ספקולציות כי ידע מראש על התקיפה המתוכננת, בשל היותו מרגל עבור ישראל.

לפי דיווחים בלבנון, הצלם הסגיר את עצמו לשירותי המודיעין, והציג בפניהם תיעוד ארוך יותר – שבו ניתן לראות כי בטרם התקיפה הייתה פעילות כטב"מים באזור, והם אלו שתפסו את תשומת לבו וגרמו לו להתחיל לצלם. לגרסתו, התקיפה המאסיבית נתפסה בעדשת מצלמתו לגמרי במקרה.

מוקדם יותר היום תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור ותשתית טרור של הארגון במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהתייחס לתקיפת הווילה של השר הלבנוני לשעבר מצפון לצור.

בנוסף, נמסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה הבוקר מטרה אווירית חשודה במרחב האווירי של שטח לבנון - אשר לא חצתה לעבר שטח מדינת ישראל, ולכן לא הופעלו התרעות על פי מדיניות. עוד נמסר מדובר צה"ל בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב קרית שמונה, כי זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון, חלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. אין נפגעים מהירי. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.