מקרה האונס הקבוצתי בעיר קורבבואה שבצרפת של ילדה יהודייה בת 12, אשר פורסם אמש, קיבל גינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית ועלה לסדר היום הפוליטי, כאשר כולם הוקיעו את ״המעשה הנתעב״. עמנואל מקרון, נשיא צרפת, הודיע כי בעקבות המקרה הנורא הוא דורש שיוקדשו בבתי הספר שעות ייעודיות לשיחה על גזענות ואנטישמיות בימים הקרובים ״כדי שלא יסתננו דברי שנאה נוספים״, כך אישר היום (רביעי) משרד החינוך הצרפתי לעיתון ״לה מונד״.

לא רק צרפת: צניחה בייצוא הנשק מבריטניה לישראל בעקבות המלחמה

הנשיא הצרפתי השמיע "מילים רציניות וכבדות משקל על מכת האנטישמיות" במהלך מועצת השרים, כך מסרו בסביבתו, על פי הדיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP).

על פי הפרסום, שלושה ילדים בגילאי 12 ו-14 נעצרו בחשד שאנסו ילדה בת 12 על רקע אנטישמי. על פי הדיווח של "לה פריסיאן", הנערה הגיעה עם הוריה למשטרה במחוז או-דה-סן וטענה כי השלושה אנסו אותה בהאנגר נטוש. היא סיפרה כי טרם האונס, השלושה הכו אותה והקניטו אותה בשל יהודתה.

לטענת הנערים, הרקע לתקיפה הוא בשל העובדה שהילדה נהגה התבטאה נגד הפלסטינים והסתירה את העובדה שהיא יהודייה. בנוסף, תמונות אנטישמיות של דגל ישראל שרוף נמצאו על ידי החוקרים הטלפונים של החשודים. השלושה חשודים בעבירות של אונס בנסיבות מחמירות, תקיפה מינית בנסיבות מחמירות וייתכן שגם איום ברצח. אחד מהנאשמים הודה במעשה. 

המקרה המזעזע מגיע על רקע איסור ההשתתפות הישראלית בתערוכת הנשק ״ב"יורוסאטורי״ בשבוע האחרון. ז׳ורדן ברדלה, המכהן כנשיא מפלגת ״האיחוד הלאומי״ הימנית - קיצונית (של לה פן) ומי שעשוי להיות ראש הממשלה של צרפת בהנחה ו״האיחוד הלאומי״ ינצחו בבחירות לפרלמנט הצרפתי בסוף החודש, אמר בנושא ״אני מצר על כך שממשלת צרפת נכנעה לדרישות של תנועות פוליטיות המעבירות את האידיאולוגיה של חמאס. זה נורמלי שיש שותפויות ביטחוניות עם ישראל".

לה פן עצמה, בעקבות הידיעה על האונס, דיברה היום על "סטיגמטיזציה של יהודים במשך חודשים על ידי השמאל הקיצוני". מנהיג מפלגת השמאל La France insoumise, ז'אן-לוק מלנשון, כמו שאר המחנה שלו, גינה את ה"פשע האנטישמי" ואמר כי הוא "מבועת ומוקיע את הגזענות".

הרב הראשי לצרפת ומבכירי ועידת רבני אירופה, הרב חיים קרסייה, הגיב לאירוע ומסר: "בשבת האחרונה, ילדה יהודייה בת 12 בלבד, נאנסה על ידי קבוצת נערים, על פי החשדות על רקע מוצאה היהודי של הנערה. כל מקרה אונס ולא משנה על איזה רקע הוא מקרה מתועב שאין לו מקום בעולמנו, אך מקרה האונס מזעזע כמו זה רק כיוון שהילדה נולדה להורים יהודים מזכיר לנו את התקופות שבו העם היהודי נרדף רק כי נולדנו לדת שונה. 

"מקרה מזעזע זה, מצטרף לשורת מקרי אלימות ארוכה שחווים יהודי צרפת בחודשים האחרונים. אנו עדים לעלייה מדאיגה בשיעור גילויי האנטישמיות ברחבי צרפת. אם בשנה רגילה היינו רגילים לראות כ-400 מקרי אלימות כלפי יהודים לאורך השנה, רק בשלושה חודשים שאחרי שבעה באוקטובר היינו עדים לכמעט 1600 מקרים. מדובר בעלייה חדה ומדאיגה שמדירה את שנתם של הקהילה היהודית המפוארת בצרפת. 

"אנו סבורים, כי מפלגת השמאל הקיצוני שמתמודדת בימים אלו בבחירות בצרפת אחראית ישירה למצב היהודים כיום בצרפת, כמות ההסתה והשנאה ללא ספק מעלה חששות למה יקרה אם המפלגה הזו תמשיך להתקיים PG היא מפלגה מסוכנת שראתה את אירועי שבעה באוקטובר והחליטה שאין ולא היה טבח (עוד סממן שמזכיר לנו תקופה שחורה נוספת) ובמקום להרגיע את המצב ברחובות מסיתה לאנטישמיות שמובילה למקרים כמו פרשיית האונס הנוכחית.

"הפוליטיקאים ברחבי העולם חייבים להבין כל מילה שיוצאת לכם מהפה יכולה לפגוע אזרח רק כי הוא משתייך לפלג שונה. יהודים שנרדפים, נאנסים, מוכים, מנודים ומסומנים אנחנו כבר לא רק נלחמים על הלגיטימיות של מדינת ישראל להגן על ביטחונה, אנחנו נלחמים בהגנה של יהודים ברחבי העולם".