המושל הרפובליקני של מדינת לואיזיאנה, ג׳ף לנדרי, חתם אמש (רביעי) על חוק המחייב כל בית ספר ציבורי להציג את עשרת הדיברות - מדובר במדינה הראשונה בארה״ב שקיבלה הצעת חוק כזאת, ומעוררת מתחים סביב ההפרדה בין דת למדינה.

"הצעת חוק זו מחייבת הצגת עשרת הדיברות בכל כיתה - בתי ספר יסודיים ציבוריים, תיכוניים ופוסט-חינוכיים במדינת לואיזיאנה, כי אם אתה רוצה לכבד את שלטון החוק, צריך לחזור להתחלה - למחוקק המקורי, שהיה משה.״ אמר המושל לנדרי בטקס החתימה. המבקרים נשבעו לקרוא תיגר על החוק בבית המשפט, וקראו לו בלתי חוקתי והזהירו כי הוא מוביל לכפייה דתית של תלמידים.

"התיקון הראשון לחוקה מבטיח שכולנו נוכל להחליט בעצמנו אילו אמונות דתיות, אם בכלל, להחזיק בהן ולקיים אותן, ללא שום לחץ מצד הממשלה", נכתב בהצהרה משותפת של הסניף בלואיזיאנה של האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות (American Civil Liberties Union), קרן חופש מדת וקבוצות אחרות. "לפוליטיקאים אין שום עניין לכפות את הדוקטרינה הדתית המועדפת עליהם על תלמידים ומשפחות בבתי ספר ציבוריים".

החוק מורה על בתי הספר להציג את עשרת הדיברות על "כרזה או מסמך ממוסגר שגודלו לפחות 27 ס"מ על 35 ס״מ" בכל כיתה, הן צריכות להיות  "המוקד המרכזי" של התצוגה ו"להיות מודפסות בגופן גדול וקל לקריאה", בתי ספר צריכים להשתמש בפוסטרים שנתרמו או להוציא כסף שנתרם, ולא בכספי ציבור, כדי לרכוש את התצוגות.