הדובר הראשי של הנציבות האירופית לענייני חוץ הביע את תמיכתו בקפריסין בעקבות האיומים של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, שאיים כי ניקוסיה עלולה "להיות חלק מהמלחמה" אם היא תאפשר לישראל להשתמש בתשתית שלה למטרות צבאיות.

במהלך תדרוך עיתונאים בבריסל, אמר פיטר סטאנו , הדובר הראשי של הנציבות האירופית לענייני חוץ כי "קפריסין היא מדינה חברה באיחוד האירופי. זה אומר שהאיחוד האירופי הוא קפריסין וקפריסין היא האיחוד האירופי". הוא הוסיף כי המשמעות היא ש"כל איום נגד אחת המדינות החברות שלנו הוא איום נגד האיחוד האירופי".

איום חריג ומסר ברור: נסראללה עומד לתקוף בקפריסין? | כל הפרטים

סטאנו הדגיש את הסולידריות של האיחוד האירופי עם קפריסין והצהיר כי "בהקשר זה, האיחוד האירופי תומך באופן מלא בקפריסין ובהצהרה של נשיא קפריסין בנוגע לאיומים מצד חיזבאללה. נמשיך לעמוד לצד קפריסין ולהפגין סולידריות, וזו הסיבה שאנו תומכים בהצהרה שפרסם נשיא קפריסין".

מנהיג חיזבאללה הלבנוני אמר אתמול בנאום כי קפריסין עלולה להפוך ל"חלק מהמלחמה" ולמטרה אם תמשיך להציע את שדות התעופה והבסיסים שלה לישראל למטרות צבאיות. בתגובה, נשיא קפריסין  ניקוס כריסטודוולידס חזר והדגיש כי המדינה  אינה "מעורבת בשום צורה בסכסוך צבאי" והוסיף כי יש לראות זאת "כחלק מהפתרון לא מהבעיה" במתיחות אזורית.

ניקוס כריסטודולידיס (צילום: REUTERS/Claudia Greco)
ניקוס כריסטודולידיס (צילום: REUTERS/Claudia Greco)

לישראל וקפריסין יש הסכם שיתוף פעולה ביטחוני דו-צדדי והן מקיימות באופן קבוע תרגילים משותפים. העיתון הטורקי "מילייט" דיווח במהלך חודש נובמבר 2011 כי הסכם שיתוף פעולה חשאי נחתם בין המוסד הישראלי לשירות המודיעין הקפריסאי. במהלך חודש פברואר 2012, ובמסגרת ביקור רשמי של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו,  דווח כי ישראל הגישה בקשה רשמית לממשלת קפריסין להקים תחנה צבאית עבור מטוסי הקרב של חיל האוויר הישראלי בשטחו של בסיס צבאי על אדמת קפריסין.