דובר צה"ל התיר לפרסום היום (שישי) כי שני לוחמי המילואים רס״ל עומר סמדג׳ה ורס״ל סעדיה יעקב דרעי נפלו במרכז רצועת עזה כתוצאה מירי פצמ״רים. עומר הוא בנו של אורן סמדג׳ה, ג׳ודוקא העבר, המדליסט האולימפי ומאמן נבחרת ישראל בג׳ודו למשחקים האולימפיים. כמו כן, באירוע בו נפלו נפצעו באורח קשה שלושה לוחמי מילואים מחטיבת אלכסנדרוני. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. 

הרופא מהכלא של סינוואר: "הצלתי את חייו. ב-7 באוקטובר הוא רצח את האחיין שלי"
ארבעה ימים לפני הטבח: דוח התצפיתניות מנחל עוז על אימוני הנוח'בה בגבול עזה

ההודעה מגיעה ברקע שבוע קשה בו נפלו עוד 12 לוחמי צה"ל. לפני מספר ימים שמונה לוחמים נהרגו באסון הנמר"ה ברפיח לאחר שרכבם הממוגן התפוצץ. בתקרית נפרדת בצפון הרצועה, עלה טנק על מטען גחון ושני לוחמי מילואים נהרגו, שניים נוספים נפצעו באורח קשה. בתוך כך, מת מפצעיו חייל שנפצע באורח קשה בקריסת המבנה הממולכד בשבוע שעבר.

צהל ברפיח (צילום: דובר צה''ל)
צהל ברפיח (צילום: דובר צה''ל)

מהתחקיר של האירוע האחרון ברפיח עולה כי במהלך הנסיעה נשמע פיצוץ אדיר שגרם לנמר"ה להתפוצץ ולעלות באש. הכלי נפגע באופן קשה ביותר ולקח זמן לכבות את האש ולהתקרב לכלי. כל יושבי הכלי, שמונה לוחמי חיל ההנדסה הקרבית, נהרגו במקום. בדפנות הכלי מבחוץ היו כמויות גדולות של חומר נפץ שכלל לבנות חבלה, מוקשים ועוד. בצה״ל אומרים כי המטענים נמצאים בדפנות הכלי מבחוץ כך