מכה דיפלומטית לישראל: מדינה אירופית נוספת הכירה במדינה פלסטינית. לאחר ספרד, אירלנד, נורבגיה וסלובניה הגיע תורה של ארמניה, שפרסמה הבוקר (שישי) הודעה על הכרה במדינה פלסטינית. ממשרד החוץ נמסר כי ״בעקבות הכרת ארמניה במדינה פלסטינית משרד החוץ זימן את שגריר ארמניה בישראל לשיחת נזיפה חמורה״.

השר שיקלי: "מאז הסכם ישראל אזרבייג'ן ישנה התגברות בתקיפות אנטישמיות בארמניה"

היחסים בין ישראל וארמניה הם מתוחים זה זמן רב, לאחר שישראל, על פי הדיווחים, צידדה באזרבייג'אן במלחמתה בארמניה, ואף סייעה בחשאי לאזרבייג'ן בכיבוש נגורנו-קרבאך.

שבועות ספורים לפני שאזרבייג'ן פתחה במבצע ב-19 בספטמבר, שהסתיים בתוך יממה, מטוסי מטען אזריים טסו שוב ושוב אל בסיס עובדה שבדרום אל שדה תעופה ליד נגורנו-קרבאך כאשר באותו זמן ממשלות מערביות קראו לשיחות שלום, זאת על פי נתוני מעקב אחר טיסות ודיפלומטים ארמנים.

הטיסות גרמו לזעם בקרב בכירים בירבאן, שתקופה ארוכה נזהרו מהברית האסטרטגית בין ישראל ואזרבייג'ן, שהעניקה לישראל דריסת רגל באזור הקווקז, סמוך לגבולותיה של איראן.

כזכור, נורבגיה, אירלנד וספרד הודיעו בחודש שעבר על הכרה במדינה פלסטינית, ברקע אזהרות מצד ישראל כי מהלך כזה יצית את האזור. בהמשך הצטרפה אליהן סלובניה.