ולדימיר פוטין הזהיר את דרום קוריאה שזו תיהיה "טעות גדולה" אם היא תחמש את אוקראינה, כך דווח הערב (שישי) ב-BBC. על פי הדיווח, פוטין אמר בתדרוך לעיתונאים כי מוסקבה "תקבל החלטות שספק אם ישמחו את ההנהגה הנוכחית של דרום קוריאה".

פוטין גם הזהיר כי מוסקבה מוכנה לחמש את צפון קוריאה אם ארה"ב ובעלות בריתה ימשיכו לספק לאוקראינה נשק. "אלה שמספקים את הנשק הזה מאמינים שהם לא במלחמה איתנו. אמרתי, כולל בפיונגיאנג, שאנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לספק נשק לאזורים אחרים בעולם", אמר פוטין. 

כשפוטין פגש את קים: זה מה שהיה במפגש הפסגה של ציר הרשע
הפאדיחה של פוטין: המשלחת הרוסית לצפון קוריאה סולקה בבושת פנים | דיווח

סיאול גינתה מוקדם יותר את ההסכם הרוסי-צפון קוריאה והיועץ לביטחון לאומי צ'אנג הו-ג'ין אמר שמדינתו מתכננת "לשקול מחדש את נושא התמיכה בנשק באוקראינה". בעקבות דבריו של פוטין, משרד הנשיאות של דרום קוריאה הודיע כי ישקול "אפשרויות שונות" באספקת נשק לאוקראינה ועמדתה "תלויה באופן שבו רוסיה תתייחס לנושא זה". היא גם זימנה את השגריר הרוסי ג'ורג'י זינובייב במחאה על ההסכם ובדרישה שמוסקבה "תפסיק לאלתר" את שיתוף הפעולה הצבאי עם פיונגיאנג.

בעוד שדרום קוריאה העניקה סיוע הומניטרי וציוד צבאי לאוקראינה, היא סירבה עד כה לספק נשק מכיוון שיש לה מדיניות רשמית שלא לחמש מדינות במלחמה. באוקראינה קיוו שהעמקת שיתוף הפעולה הצבאי בין מוסקבה לפיונגיאנג יגרום לסיאול לחשב מסלול מחדש. אנליסטים העריכו קודם לכן כי קייב תשתמש בביקורו של פוטין בפיונגיאנג כדי להגביר את הלחץ.

המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)

מוקדם יותר היום דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, גינה את ההסכם הרוסי-צפון קוריאה ואמר שהוא צריך "להדאיג כל מדינה שדואגת לשמור על שלום ויציבות" באזור. הוא הוסיף כי ההסכם "אינו הפתעה", ואמר כי ארה"ב הזהירה מפני "יחסי ההגנה המתפתחים" של שתי המדינות במשך חודשים רבים.

יפן אמרה כי היא "חוששת ברצינות שהנשיא פוטין לא פוסל שיתוף פעולה טכנולוגי צבאי עם צפון קוריאה" והוסיפה כי ההסכם "בלתי מתקבל על הדעת". אנליסטים העריכו כי לאמנה עשויות להיות השלכות משמעותיות על העולם וגם על האזור. מלבד האפשרות שהצפון קוריאה תחמש את רוסיה בגלוי, היא עשויה גם להפוך את מוסקבה לשחקן משמעותי בכל סכסוך חדש בחצי האי הקוריאני.