בעצרת התמיכה האחרונה שלו אמש (שבת), רגע לפני שהוא עולה על בימת CNN לדיבייט (עימות) הנשיאותי, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לעג לנשיא ביידן על תהליך ההכנה שלו לקראת האירוע הצפוי ואמר כי הנשיא המכהן משתמש בעזרים רפואיים.

לא יעזור לנתניהו - ביידן ימשיך לתמוך בישראל | שלמה שמיר

"כרגע, ג'ו הנוכל (crooked joe) הלך לבקתת עץ כדי 'ללמוד'", אמר טראמפ בעצרת בפילדלפיה, תוך שהוא מסמן מירכאות באוויר. "הוא ישן עכשיו, כי הם רוצים שהוא יהיה טוב וחזק. קצת לפני זמן הדיבייט, הוא יקבל זריקה בתחת". כהרגלו, הנשיא לשעבר העמיד את היכולות הקוגניטיביות של הנשיא המכהן למושא ללעג, בטענה כי אינו מסוגל ״לחבר אפילו שני משפטים ביחד״.

רגעים ספורים לאחר מכן, נראה היה שטראמפ, שדרש מביידן לעבור בדיקת סמים לפני הדיון ביניהם, האשים את הנשיא בשימוש בסמים לא חוקיים. "אני בטוח שהוא יהיה מוכן", הוא אמר בהתייחסות לתקרית בה נמצאה שקית קוקאין בלובי האורחים של האגף המערבי בבית הלבן שנה שעברה.

הוא הוסיף: ״מה באמת נסגר עם כל הקוקאין שנעלם מהבית הלבן לפני חודש?״ השירות החשאי סגר את החקירה שלו בפרק זה לאחר שסרטון האבטחה לא סיפק כל מוביל ולא נמצאו טביעות אצבע על התיק.

חרף הקריאות החוזרות ונשנות של מטה הבחירות של טראמפ לקרוא תיגר על מר ביידן ״בכל זמן, בכל מקום״, הנשיא לשעבר מתח במהלך העצרת ביקורת על כללי העימות שהסכים להם, כולל ערוץ CNN והיעדר קהל ״זה יכול להיות הכי מרגש או הכי משעמם - מי יכול לדעת?״.