בעקבות הפרסום בעיתון הבריטי "הטלגרף": ממשלת לבנון מתכננת לתבוע את כלי התקשורת על לשון הרע נגד המדינה. כך מדווחת הערב (ראשון) שלוחת BBC בפרסית.

בכתבה של "הטלגרף" נטען כי חיזבאללה משתמש בנמל התעופה בביירות לאחסון תחמושת. במסיבת עיתונאים שר התחבורה הלבנוני, עלי חמיה, הכחיש בתוקף את "ההאשמות חסרות הבסיס" ואת הטענות על הברחת אמל"ח דרך שדה התעופה ראפיק אל-חרירי. הגדיל שר התחבורה הלבנוני לעשות והזמין את העיתונאים והדיפלומטים הזרים בביירות לביקור רשמי מחר בבוקר (שני) בנמל התעופה של ביירות בו יווכחו לדעת כי הדיווח של הטלגרף הוא שקר מוחלט.

לא רוצים מלחמה עם ישראל: הנקמה של תושבי לבנון בנסראללה

מידע אודות מחסן הנשק בביירות קרדיט דובר צה"ל

לפי הדיווח, הממצאים מעלים אפשרות ששדה התעופה רפיק חרירי, שנמצא במרחק של ארבעה קילומטרים בלבד ממרכז העיר ביירות, יהפוך למטרה צבאית מרכזית עבור ישראל.

עוד נאמר כי החימוש המאוחסן בשדה התעופה כולל רקטות בלתי מונחות מתוצרת איראן, טילי פתח-110 קצרי טווח, טילים בליסטיים ניידים וטילי M-600 המגיעים לטווחים של מעל 300 ק"מ. עוד נמצאו בשדה התעופה טילי נ"ט מסוגים שונים, כמויות אדירות של טילים בליסטיים מסוגים בורקן קצר טווח, חומרי נפץ RDX ואבקת ציקלון.

מטוס נוחת בשדה התעופה רפיק אל חרירי בביירות שבלבנון (צילום: REUTERS/Jamal Saidi)
מטוס נוחת בשדה התעופה רפיק אל חרירי בביירות שבלבנון (צילום: REUTERS/Jamal Saidi)

בתגובה, איגוד התחבורה האווירית בלבנון (UTA) הכחיש את הדיווחים והזמין עיתונאים מכל העולם לבוא ולסקר, כך דווח בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני: "לא סופקו ראיות או ההוכחות ומדובר בהטעיות ושקרים. כלי התקשורת הזה שקרן ואלו שדיווחו ממנו קידמו את שקריו". עוד קראו לכל כלי התקשורת הלבנונים, הערבים והזרים "להגיע לשדה התעופה של ביירות עם צוותי צילום ולאמת את הדברים בעצמם, אחרת רואים שמה שקודם על ידי כלי תקשורת חשודים הוא הסתה במטרה להרוג אותנו".

נזכיר, כי מדובר באותו שדה תעופה שבו בחודש ינואר פרצו האקרים למסכים וכתבו הודעה לנסראללה: "חסן נסראללה - לא תמצא תומך אם לבנון תסתבך במלחמה, אתה תישא באחריות ובהשלכות שלה".