שני יועצים מרכזיים של דונלד טראמפ הציגו לו תוכנית לסיים את מלחמת רוסיה - אוקראינה (במידה וינצח בבחירות לנשיאות) שכרוכה בהצבת אולטימטום לקייב: אספקת נשק אמריקאית תמשיך רק אם זלנסקי יכנס למו"מ לסיום הקונפליקט. במקביל, ארה"ב תזהיר את מוסקבה שכל סירוב לנהל משא ומתן - משמעו הגדלת היקפי אספקת הנשק לאוקראינה, כך מדווח היום (שלישי) רויטרס.

מהלך הסברתי עצום למען ישראל: טראמפ יצא בקריאה מרגשת לכל העולם

על פי התוכנית, שגובשה על ידי האלופים במיל' קית' קלוג ופרד פלייץ, אשר כיהנו כראשי מטה במועצה לביטחון לאומי של טראמפ במהלך נשיאותו בשנים, הפסקת האש תהיה מבוססת על קווי הקרב בזמן אמת במהלך שיחות השלום.

על פי פלייץ, השניים הציגו בפני טראמפ את האסטרטגיה שלהם והנשיא לשעבר הגיב בחיוב: "אני לא טוען שהוא הסכים התוכנית או הסכים עם כל מילה, אבל שמחנו לקבל את המשוב שקיבלנו". עם זאת, דוברו של טראמפ, סטיבן צ'ונג, אמר שרק הצהרות של טראמפ או של חברים מורשים במטה שלו צריכות להיחשב כרשמיות.

האסטרטגיה שהותוו קלוג ופלייץ היא התוכנית המפורטת ביותר עד כה על ידי מקורביו של טראמפ, שאמר שיוכל ליישב במהירות את המלחמה באוקראינה אם ינצח בבחירות לנשיאות בנובמבר. התוכנית תהווה שינוי גדול במדיניות של ארה"ב לגבי המלחמה ועתידה להיתקל בהתנגדות של בעלות ברית אירופיות, כמו גם בתוך המפלגה הרפובליקנית של טראמפ עצמו.

הקרמלין אמר כי כל תוכנית שלום שהוצעה על ידי ממשל עתידי אפשרי של טראמפ תצטרך לשקף את המציאות בשטח, אך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשאר פתוח לשיחות. "הערך של כל תוכנית טמון בניואנסים ובהתחשבות במצב העניינים האמתי בשטח", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לרויטרס. משרד החוץ של אוקראינה לא הגיב לפניות של רויטרס בנושא.