בערוץ החדשות אל חדת' דיווחו אתמול (שני) כי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר שכמה ילדים שעובדים באיסוף אשפה בערים דיר א-זור, בוכמאל ואלמיאדין נעלמו לפני קרוב לחודש. הוא הוסיף כי פעילים של חיזבאללה מלבנון ריכזו את הילדים באוטובוס והעבירו אותם לקורס במרכז האיראני לתרבות, וכן לקורסים - בדלתיים סגורות. באשר לדיווח, הם ראיינו את ראמי עבד א-רחמן, מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם.

"המידע נכון. אם הוא לא היה נכון לא היינו מפרסמים אותו", אמר כשנשאל האם המידע מהימן. "פרסמנו אותו לאחר חקירה בנוגע לאופן היעלמות הילדים וסוגית היעדרותם בבתי חולים או בתחנות משטרה או במטות של שירותי הביטחון. לאחר שאביהם של ילדים שנעלמו לפני זמן מה יצר איתנו קשר שחיפש אותם במטות של שירותי הביטחון, בתחנות משטרה ובבתי חולים ולאחר מכן יצרו איתו קשר ואמרו לו שהם עוברים קורס שיקום ופיתוח באחד ממרכזי התרבות באזור בוכמאל כאשר מרכז התרבות הוא למעשה מחנה שנועד לשטוף את המוח של הילדים האלה".

הפרד ומשול: המלחמה בצפון תתמקד בבטן הרכה של חיזבאללה
לשכת התעסוקה של נסראללה: חיזבאללה לא צפוי להילחם לבדו מול ישראל

"מי הם הילדים האלה? זאת שאלה טובה. פרסמנו כמה מאמרים בנוגע לסוגית פיתוי ילדים על ידי מרכזי תרבות, קורסי הכשרה וכו' אולם חלק מהילדים האלה אין להם הורים והניצול של זה ושל העוני של האנשים ושימוש בילדים מעידים על קיומה של תוכנית מתמשכת וגדולה שתוכננה על ידי איראן והמיליציות שלה, שחזבאללה הוא אחד מהן באזור האלה לצורך שליטה באזור והמשך השליטה בו", סיפר על העומד מאחורי גיוס הילדים לשירות חיזבאללה.

לדבריו, מדובר בעשרות ילדים שגויסו. הוא מספר, "הגילאים של הילדים שדיברנו עם אביהם אחד בן 12 והשני בן 14. הם נחטפו על ידי מיליציות של חזבאללה".

פעילי חיזבאללה (צילום: רויטרס)
פעילי חיזבאללה (צילום: רויטרס)

עוד סיפר על הילדים כי הם עבדו באיתור מתכות משומשות ובמכירה שלהן באופן מסחרי. "המיליציות האלה גייסו גם ילדים שעסקו באיסוף אשפה ואמרו להם שעדיף להם לשתף איתם פעולה ושייתנו להם כסף ויכשירו אותם ויכניסו אותם לבתי ספר וסיסמאות מהסוג הזה שיושמו בעבר על ידי דאע"ש, וכיום על ידי המיליציות של איראן לצורך גיוס ילדים שאין להם הורים".

עוד מספר על השיטה: "האבא של אחד הילדים הוא נכה ואינו מסוגל לעבוד אז הוא שלח את הילדים שלו בשביל פרנסה והם הגיעו למחנה של חזבאללה. אולם לאחר קבלת המידע הזה הוא לא יכל להחזיר את ילדיו מהמחנה הזה מכיוון שאין השפעה למשטר ולמנגנוני הביטחון על איראן ועל המיליציות שלה במחוז דיר א-זור".

איראנים מול כרזות של חומייני וחמנאי בטהרן (צילום: רויטרס)
איראנים מול כרזות של חומייני וחמנאי בטהרן (צילום: רויטרס)

הוא נשאל כמה מחנות ילדים יש למיליציות האיראניות האלה, והוא ענה: "מדובר על מחנה באלמיאדין ועל מחנה בבוכמאל, ויש גם מחנה בעיר דיר א-זור. מעבר למחנות יש מרכזי תרבות שפועלים באופן מאורגן ובאופן שיש בו לגייס בפרט ילדים שאין להם משפחה, על ידי גיוסם לבתי ספר, על ידי מתן אפשרות למיליציות האלה להיכנס לבתי ספר שאמורים להיות נקיים מהמיליציות האלה ולשוחח עם הילדים האלה וגם לרכוש להם בגדים ולרכוש להם את כל מה שהם זקוקים לו בבתי הספר ולאחר מכן טיולי הכשרה שמהלכם יש מי שנותנים להם שיעורים בנוגע לאידיאולוגיה ולשלטון חכם ההלכה האיראני".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה