רוסיה ואוקראינה הודיעו כי ביצעו עסקת חילופי אסירים, במסגרתה שחררה כל אחת מהן 90 שבויי מלחמה. ע"פ משרד ההגנה במוסקבה, החיילים הרוסים שבו הביתה בתיווכה של איחוד האמירויות.

"זו מלחמה של ערכים": הלהט"ב באוקראינה משתתפים במלחמה - ללא זכויות במדינה
התוכנית של טראמפ לסיום מלחמת רוסיה - אוקראינה: אולטימטום לקייב ואיום על מוסקבה

עוד משרד ההגנה הרוסי מסר כי החיילים ששוחררו מידי אוקראינה המריאו למוסקבה, שם יעברו בדיקות רפואיות. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אישר את ההודעה על העסקה, ופרסם בטלגרם תמונות של חיילים אוקראינים משוחררים שעטופים בדגלי המולדת. 

לפי זלנסקי, בין שבויי המלחמה נמצאים אוקראינים שנלחמו באזור הכור בצ'רנוביל בתחילת המלחמה, וכאלה שלקחו חלק בקרב על העיר מריופול בשנת 2022 - שנחרבה ונכבשה על-ידי הרוסים. כידוע, מלחמת רוסיה-אוקראינה נמשכת כבר יותר משנתיים, ובמהלכה ביצעו שתי המדינות כמה עסקאות חילופי אסירים שבהן שוחררו מאות שבויי מלחמה.

כזכור, אתמול דווח ברויטרס כי שני יועצים מרכזיים של דונלד טראמפ הציגו לו תוכנית לסיים את מלחמת רוסיה-אוקראינה (במידה וינצח בבחירות לנשיאות) שכרוכה בהצבת אולטימטום לקייב: אספקת נשק אמריקאית תמשיך רק אם זלנסקי יכנס למו"מ לסיום הקונפליקט. במקביל, ארה"ב תזהיר את מוסקבה שכל סירוב לנהל משא ומתן - משמעו הגדלת היקפי אספקת הנשק לאוקראינה.